مدیر بنیاد فقهی مدیریت اسلامی درباره گناهی بزرگ که سزای آن پر شدن شکم انسان از آتش است توضیحاتی ارائه داد.

گناهی که سزای پر شدن شکم از آتش جهنم است!به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت الاسلام سید صمصام الدین قوامی، مدیر بنیاد فقهی مدیریت اسلامی  با اشاره به نهی از ربا در اسلام،گفت: اسلام در مورد مسایل اقتصادی مطالب فراوانی دارد و انسان را در عین حال از برخی امور نظیر ربا هم نهی کرده است.

امیرالمؤمنین (ع) هم در این خصوص می‌فرماید: «هر کس ربا بخورد خداوند شکم او را از آتش جهنم پر‌ می‌کند و به قدر آنچه که از ربا مال به دست آورده اگر در راه خدا انفاق کند خداوند قبول نمی‌کند. 

ربا‌خوار همیشه در لعنت خدا و فرشتگان است؛ «یَأَیُّهَا الَّذِینَ ءَامَنُواْ اتَّقُواْ اللَّهَ وَذَرُواْ مَا بَقِىَ مِنَ الْرِّبَو اْ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ»؛ (اى کسانى که ایمان آورده اید! تقواى الهى پیشه کنید و آنچه را از (مطالبات) ربا باقى مانده است، رها کنید، اگر ایمان دارید).

علامه طباطبایی(ره) نیز می فرماید: (ربا نشان می دهد که مردم علیه اغنیا می شورند)؛ بنابراین، ضمن دوری از آنچه که نباید وارد بازار معاملات شود،‌باید با بهره مندی از آنچه که در سیستم اقتصادی اسلام مطرح شده است دست به معامله زد و قطعا حرکت در این مسیر برکت را در سفره ها فراوان می کند. این موارد مسایلی است که حضرت علی(ع) همواره به آنها تاکید داشته اند.

منبع:شبستان

انتهای پیام/

سرانجام انسان رباخوار چیست؟

برچسب ها: دانستنی ها ، احادیث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار