وزیر بهداشت گفت : در مورد توریست درمانی به دلیل اینکه ساختار مناسبی شکل نگرفته است نمی توان آمار دقیقی از میزان توریست هایی که با هدف درمان به ایران می آیند ارائه داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به تشدید تحریم ها، گفت: بیماران ‌خاص به دلیل تجربه تحریم قبلی نگرانی هایی در زمینه تامین دارو دارند، اما در این دوره اجازه نخواهیم داد مشکلی برای تامین داروهای بیماری های خاص ایجاد شود.

وی در ارتباط با موضوع توریست درمانی در کشور نیز گفت: در مورد توریست درمانی به دلیل اینکه ساختار مناسبی شکل نگرفته است نمی توان آمار دقیقی از میزان توریست هایی که با هدف درمان به ایران می آیند ارائه داد.

هاشمی یادآور شد: توریسم ‌سلامت به دلیل اینکه آژانس های مناسبی برای ساماندهی بیماران از مبدا و تامین زمینه های سفر انها وجود ندارد عمدا در اختیار دلالان است و شرایط مناسبی ندارد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه 200 بیمارستان در کشور برای ارائه خدمات توریسم سلامت به بیماران آمادگی ‌کامل دارند، گفت: با تغییر نرخ ارز همان طور که فرصت برای صادرات فراهم شد برای ارائه خدماتی همچون گردشگری سلامت نیز فراهم شده است.

هاشمی گفت : گردشگران سلامت معمولا برای خدماتی همچون دندان پزشکی، عمل های زیبایی، انواع پیوند، عمل جراحی چشم و لیزر درمانی به ایران سفر می‌کنند.

سید حسن قاضی زاده هاشمی  افزود: در موضوع دفع زباله های بیمارستانی مشکلی جدی در سراسر کشور وجود دارد و با شرایط مطلوبی که این زباله ها باید با زباله سوز نابود شوند، فاصله داریم.

وی اظهار داشت: در تهران تمام بیمارستان ها زباله سوز دارند و بخشی از زباله های بیمارستانی را شهرداری با چندین برابر قیمت حمل می کند و معدوم سازی و بی خطر سازی زباله ها را بر عهده دارد.

وی افزود: قطعا باید به موضوع زباله های بیمارستانی کرمانشاه رسیدگی شود و اگر دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه مقصر بوده است باید رویه خود را تغییر دهد و اگر کسانی که زباله ها را حمل می کنند در کار خود دچار مشکل هستند، آنها نیز باید رفتار خود را اصلاح کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به وارد شدن خسارت به بیمارستان در حال ساخت ثلاث باباجانی، گفت: مقصران وارد شدن خسارت به این بیمارستان در حال ساخت به دستگاه قضایی معرفی می شوند.

قاضی زاده هاشمی پس از بازدید از بیمارستان در حال ساخت شهر تازه آباد با بیان اینکه ستون ها و بنای اصلی ساختمان سالم است، افزود: یک تیم کارشناسی به منظور علت خسارت وارد شدن به این بیمارستان تشکیل خواهد شد تا علاوه بر مشخص شدن مقصر راهکار ساخت و بازسازی آن نیز بررسی شود.

وزیر بهداشت عنوان کرد: در صورتی که مشخص شود سازه ساختمان به درستی ساخته نشده است، پیمانکار، ناظر و مشاور طرح به دستگاه قضایی معرفی خواهند کرد.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

با پیمانکار، ناظر و مشاور طرح بیمارستان تازه آباد برخورد می شود

 

 

 

برچسب ها: اخبارپزشکی ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.