معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان عملکرد کاروان ورزشی اعزامی ایران به مسابقات آسیایی 2018 جاکارتا را خوب توصیف کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه محمدرضاداورزنی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان ایران گفت : به لحاظ تعداد ورزشکاران اعزامی به جاکارتا، رتبه یازدهم را در بین کشورهای حاضر در این رقابت ها داریم با این وجود درحال حاضر جایگاه پنجم کسب مدال را در این رقابت ها داریم که نشان از عملکرد خوب ورزشکاران کشورمان دارد.

وی تصریح کرد: متاسفانه کشور میزبان طی رایزنی هایی که با شورای المپیک آسیایی داشت توانست در یک اقدامی که تاکنون در ورزش دنیا اتفاق نیفتاده، رشته پنجاک سیلات را که رشته بومی این کشور است، به رشته های حاضر در این مسابقات اضافه کند.

معاون وزیر ورزش و جوانان اضافه کرد: این موضوع باعث شد که این کشور بتواند حدود 13 تا 14 مدال طلا را تنها از این رشته در مسابقات به خود اختصاص دهد، لذا مردم ما باید در ارزیابی خود از مدال های کسب شده در این رقابت ها، کشور میزبان را مستثنی کنند.

داورزنی همچنین از حذف برخی از اوزان رشته هایی چون تکواندو، بوکس، ووشو و ... توسط کشور میزبان در رقابت ها یاد کرد و گفت: کشور اندونزی با انجام این اقدام عملا اجازه نداد که تعداد مدال هایی که کشورهای دیگر می توانند بگیرند به اندازه دوره های قبل باشد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط کلی مسابقات این دوره، می توانیم نمره قبولی به کاروان ورزشی اعزامی ایران بدهیم.

معاون وزیر ورزش وجوانان تاکیدکرد: خوشبختانه همه رشته های المپیکی ما همچون کاراته، وزنه برداری ،تکواندو و کشتی که امیدوار به آینده آنها هستیم در این مسابقات خوب ظاهر شدند.

وی گفت: با پیگیرهای مسئولین استانی خوشبختانه تلاش های خوبی برای احیاء و بازسازی زیرساخت های ورزشی انجام شده است.

داورزنی بااشاره به افتتاح استخر سرپوشیده شهر سرپلذهاب طی روز گذشته، گفت : پیگیریم تا در کوتاه ترین زمان، سایر امکانات آسیب دیده ورزشی این مناطق نیز آماده بهره برداری شوند.

وی یادآورشد: همچنین بدنبال این هستیم که میزبانی برخی از مسابقات بین المللی را به استان کرمانشاه و شهرهای زلزله زده بدهیم تا با برگزاری این مسابقات بتوانیم شور و نشاط را به این مناطق بازگردانیم .

داورزنی  افزود: امکاناتی که در سه شهرستان غربی استان کرمانشاه شامل قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب وجود دارد می تواند به عنوان یک ظرفیت در خدمت ورزش کشور باشد.

وی اظهارداشت: برپایی چندین اردوی تیم های ملی در شهرستان های غربی استان کرمانشاه، بیانگر اوج امنیت در حاشیه نوار مرزی کشور است.

وی بیان کرد: در سال های گذشته 2 رویداد مهم ورزشی جام جهانی کشتی در کرمانشاه و مسابقات بین المللی کونگ فو توا در قصرشیرین برگزار شد که این مهم با توجه به ظرفیت های موجود در این مناطق ، یک موفقیت بزرگ بود.

معاون زیر ورزش و جوانان افزود: با برگزاری این اردوها به دنیا نشان داده ایم ایران اسلامی که در منطقه بحران زده خاورمیانه قرار دارد، شرایط مناسب در تمام مناطق این کشور از شرق تا غرب برای برگزاری مسابقات بین المللی ورزشی مهیا است.

داورزنی اضافه کرد که در سال گذشته بیش از 70 کشور مختلف به ایران آمدند و همزمان چهار رویداد ورزشی بین المللی در کشور برپا شد که برگزاری این رویدادهای ورزشی همزمان با رویدادها و بحران های منطقه در سوریه و عراق بود.

این مقام مسئول گفت: پیش بینی ما این است که امسال ، سال بهتری در این حوزه داشته باشیم و بر مبنای سیاست های اقتصاد مقاومتی فدراسیون های مختلف ورزشی را تشویق می کنیم تا در مناطقی که شرایط آب و هوایی مناسبی دارند از جمله قصرشیرین، مسابقات و اردوهای تیم ملی برگزار شود.

داورزنی، افزود: سیاست کلی وزارت ورزش، تکمیل و بهره برداری از طرح های نیمه تمام ورزشی استان کرمانشاه از محل منابع ملی و استانی است و با توجه به حادثه زلزله، این طرح ها باید زودتر تکمیل شوند تا علاوه بر خدمات رسانی به مردم، این استان شرایط مطلوب میزبانی کمپ ها و اردوهای تیم های ملی را داشته باشد.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

در سال های گذشته 2 رویداد مهم ورزشی در قصرشیرین برگزار شد

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.