مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی گفت: همزمان با هفته دولت ۴۷۱ هکتار از اراضی شبکه پایاب سد سهند هشترود با هزینه کرد ۱۲۰ میلیارد ریال به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ غفارزاده مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی گفت: با بهره برداری از اراضی مذکور، وسعت اراضی درحال بهره برداری شبکه پایاب سد سهند به حدود ۱۷۰۰ هکتار خواهد رسید.

وی افزود: این امر تأثیر بسزایی در رونق اقتصادی و افزایش اشتغال برای ۲۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۵۰ نفر به صورت غیرمستقیم و مهاجرت معکوس روستائیان خواهد داشت.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل آب منطقه‌ای استان همچنین گفت: اراضی طرح و توسعه شبکه پایاب سد سهند هشترود در قالب پنج واحد عمرانی به وسعت ۷۵۰۰ هکتار در دو طرف جاده هشترود - مراغه و در مجاورت رودخانه قرانقو واقع شده است.

وی گفت: در حال حاضر عملیات اجرایی شبکه اول واحد عمرانی یک به وسعت ۳۰۰۰ هکتار به اتمام رسیده و تحویل قطعی شده است.

غفارزاده خاطرنشان کرد: در این طرح اجرای شبکه داخل مزارع هم بر عهده آب منطقه‌ی استان بوده و دارای ۷۱ درصد پیشرفت فیزیکی است.

سد خاکی سهند با حجم مفید ۱۳۵ میلیون متر مکعب بر روی رودخانه قرانقو از سرشاخه‌های رودخانه قزل اوزن و در ۱۳۰ کیلومتری تبریز و ۳۵ کیلومتری شهرستان هشترود با اهداف تأمین آب شرب و صنعت منطقه، کنترل سیلاب و توسعه کشاورزی منطقه احداث شده و از سال ۱۳۸۵ در حال بهره برداری است. 

 

انتهای پیام/ش

ایجاد  اشتغال برای۴۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم با بهره برداری از سد سهند

برچسب ها: کشاورزی ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.