رییس ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه 'tj:در زلزله یک شنبه شب تازه آباد ۵۰۰ واحد دچار آسیب شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛خواجه ای رییس ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه با اشاره به ارزیابی 5700 واحد در مناطق زلزله زده، گفت: در زلزله اخیر تازه آباد 500 واحد دچار آسیب شدند.

وی با اشاره به زلزله 5.9 ریشتری 4 شهریور تازه‌آباد، گفت: از همان ساعات اولیه پس از زلزله تیم‌های ارزیاب به منطقه اعزام شدند.

وی افزود: 60 ارزیاب در تمام روستاهای زلزله زده و مناطقی که اعلام شده بود در زلزله دچار آسیب شدند حاضر شده و ارزیابی تک تک واحدهای مسکونی را انجام دادند.

خواجه ای از ارزیابی بیش از 5700 واحد در مناطق تازه آباد، جوانرود، کوزران و ثلاث باباجانی خبر داد و افزود: با ارزیابی صورت گرفته 500 واحد تخریبی نوع دو در مناطق زلزله زده شناسایی شدند که در زلزله اخیر آسیب دیدند.

رییس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه افزود: همچنین در این زلزله چهار واحد بطور 100 درصد تخریب شدند.

وی خاطرنشان کرد: حجم بالای بازسازی صورت گرفته در مناطق روستایی زلزله زده موجب شده بود که در این زلزله خسارت زیادی نداشته باشیم.

به گفته رییس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه هیچ یک از واحدهای نوساز در مناطق زلزله زده، در زلزله اخیر آسیب ندیدند.

رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه اعلام کرد که تا پایان امسال 28 هزار واحد زلزله زده روستایی استان بازسازی و به مردم تحویل داده خواهد شد.

روی گفت : از آبان ماه سال گذشته تاکنون کار پی کنی 31 هزار واحد و آرماتوربندی 28 هزار واحد زلزله زده انجام شده است.

وی با بیان اینکه در این مدت 21 هزار و 500 واحد دارای اسکلت و 15 هزار و 500 واحد نیز دارای سقف شده اند، افزود: هشت هزار و 700 واحد به مرحله گچ و خاک و هفت هزار و 30 واحد نیز به مرحله نصب درب و پنجره رسیده اند.

رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه با بیان اینکه 63 هزار واحد زلزله زده نیاز به تعمیر دارند، گفت: اقدام های لازم برای تعمیر 58 هزار و 500 واحد زلزله زده تاکنون انجام شده و 51 هزار واحد به صورت کامل تعمیر شده اند.

خواجه ای با بیان اینکه تا پایان شهریور ماه 12 هزار واحد تخریب شده روستایی تحویل مردم داده خواهد شد، گفت: تاکنون هفت هزار واحد افتتاح شده است و تا پایان ماه نیز پنج هزار واحد دیگر افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه تا پایان سال تمام واحد های زلزله زده روستایی که به صورت کامل تخریب شده اند افتتاح خواهند شد، گفت: زلزله آبان ماه کرمانشاه 25 هزار واحد را به صورت کامل تخریب کرد که این واحدها تا پایان امسال به بهره برداری می رسند.

وی افزود : تاکنون 102 هزار واحد زلزله زده به منظور دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی شده اند که تاکنون 95 هزار واحد تسهیلات مورد نیاز خود را دریافت کرده اند.

انتهای پیام/د

63 هزار واحد زلزله زده نیاز به تعمیر دارند

 

 

 

برچسب ها: اخبافرهنگی ، زلزله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.