مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از فعالیت ۱۸ سالن سینما در استان یزد خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ؛ جوادیان زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در نشست خبری با موضوع رویداد‌های سینمایی با اشاره به فعالیت کشور‌های پیشرفته در زمینه سینما گفت: سینما جامع سایر هنرهاست و اگر توجه کنیم کشور‌های صنعتی پیشرفته ازطریق سینما تاثیرگذار‌ شدند و صنعت و سینما به کمک یکدیگر آمده اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد بابیان اینکه سینمای هالیوود از ابزار‌های قدرتمند  آمریکا است گفت: یکی از شاخصه‌های توسعه‌ی کشور‌ها رویداد‌های سینمایی آن کشور است که باید در کشور و استان از این هنر بهره‌بری کامل داشته باشیم.

جوادیان زاده به ثبت جهانی شهر یزد اشاره کرد و گفت: استان یزد نیز با ثبت جهانی نیاز جدی دارد تا از نظر سینمایی شکوفاتر شده تا بتوانیم ظرفیت های  استان را بهتر انعکاس دهیم.

وی افزود: درتلاشیم که در استان یزد هم بتوانیم همزمان با شهر‌های بزرگ از آثاری که تولید می‌شود استفاده کنیم چراکه جزء حقوق مردم یزد است.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی یزد به تعداد سالن‌های سینمایی در سطح استان اشاره و تصریح کرد: ۱۸ سالن سینما در سطح استان داریم که ۹ سالن در شهر یزد، دو سالن آن در شهر‌های میبد و اردکان، یکی در بافق، ابرکوه و تفت وجود دارد.

جوادیان زاده با اشاره به افتتاح سالن سینمایی خاطره همزمان با هفته دولت گفت: سالن سینمایی خاطره در شهرستان اشکذر با مشارکت بخش خصوصی همزمان باهفته دولت افتتاح شد که امیدواریم شاهد افتتاح این سالن‌ها در شهرستان‌های بهاباد و خاتم باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از افتتاح سینمای سیار در شهرستان خاتم خبرداد و گفت: یکی از راه‌های اجتماعی کردن و جامعه پذیر شدن مردم سینما است.

انتهای پیام/ص

۱۸ سالن سینمایی در استان یزد فعالیت دارند

برچسب ها: خبر فرهنگی ، سینما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.