مدیر جهاد کشاورزی رزن گفت: امسال بیش از ۱۸۵ هزار تن گندم در رزن برداشت شده که این میزان در تاریخ شهرستان کم‌ نظیر است.

افزایش 185  هزار تنی تولید گندم در رزنبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ؛محمود فتحی، مدیر جهاد کشاورزی  رزن از احداث 10 سردخانه با ظرفیت 78 هزار تن، فرآوری سیب‌زمینی با ظرفیت 65 هزار تن، واحد بسته‌بندی گیاهان دارویی و دمنوش با ظرفیت 400 تن، انبار نگهداری محصولات کشاورزی با ظرفیت 70 هزار تن و واحد چیپس میوه خشک با ظرفیت 6 هزار تن خبر داد.

وی افزود: سطح زیر کشت سیب‌زمینی از 9 هزار هکتار به 5 هزار هکتار و هندوانه از یک‌هزار و 200 هکتار به 520 هکتار کاهش یافته و سطح زیر کشت زعفران به 15 هکتار و کلزا به 170 هکتار افزایش یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رزن یکی از برنامه‌های جهاد کشاورزی را حفظ منابع آب، افزایش تولید، ایجاد اشتغال، توسعه گلخانه، کشت گیاهان دارویی و ایجاد صنایع تبدیلی دانست و افزود: در حال حاضر 6 هکتار گلخانه انفرادی و 12 هکتار در قالب مجتمع گلخانه‌ای عمان در حال پیگیری است.

وی سطح گلخانه‌های شهرستان را 15 هکتار عنوان کرد و گفت: در صورت بهره‌برداری از مجتمع گلخانه عمان سطح زیر کشت گلخانه‌ها در این شهرستان به 27 هکتار افزایش خواهد یافت.

فتحی با اشاره به سطح زیر کشت گندم در شهرستان رزن ادامه داد: در سال زراعی گذشته بیش از 74 هزار هکتار گندم دیم و بیش از 10 هزار هکتار گندم آبی کشت شده است.

وی با بیان اینکه امسال به خاطر افزایش نزولات آسمانی به ویژه در فصل بهار افزایش تولید گندم را شاهدیم، گفت: همت کشاورزان و سخاوت آسمان دست به دست هم دادند تا امسال محصول با کیفیتی در شهرستان رزن تولید شود.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رزن میانگین برداشت گندم در کشت دیم را از دو تا 2.5 تن و میانگین برداشت گندم آبی را تا پنج تن عنوان کرد و گفت: شهرستان رزن در تولید گندم مقام نخست استان را دارد.

وی از تولید بیش از 185 هزار تن گندم در رزن خبر داد و افزود: این میزان گندم معادل 30 درصد گندم تولیدی استان است.

فتحی ادامه داد: تولید 185 هزار تن گندم در شهرستان رزن بی سابقه است.

وی با بیان اینکه از این میزان بیش از 165 هزار تن توسط اداره تعاون روستایی و سیلوی گندم شهرستان خریداری شده است اظهار کرد: گندم تولیدی با بهترین کیفیت و بدون سن‌زدگی است.

وی افزود: امسال برای تحویل گندم کشاورزان به مراکز خرید اطلاعات بیش از 11 هزار بهر‌ه‌بردار در سامانه پهنه‌بندی برای خرید گندم از کشاورزان ثبت شده است.


انتهای پیام/ج

افزایش 185 هزار تنی تولید گندم در رزن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.