دومین همایش بررسی پیامدهای نظری و عملی تشیع انگلیسی در سالن همایش‌های مصلی امام خمینی تبریز برگزار شد.

برگزاری همایش بررسی پیامدهای تشیّع انگلیسی گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ میکائیل جمال‌پور دبیرهمایش بررسی پیامدهای نظری و عملی تشیع انگلیسی، هدف از برگزاری آن را معرفی جریانات انحرافی، روش های آنان و راهکارهای علمی مقابله با این جریانات اعلام کرد و افزود: از 100 مقاله رسیده به دبیر خانه همایش، 10 مقاله امروز به صورت سخنرانی ارائه شد و 25 مقابله هم در قالب کتابی چاپ خواهد شد.


وی افزود: همایش امروز حاصل کار ۱۰۰ نفر از اساتید حوزه های علمیه و دانشگاه هاست.


به گفته وی، در ۱۵۰ تا ۲۰۰ سال گذشته، مردم تبریز و آذربایجان در مواجهه با 3 جریا‌ن اساسی الحاد، تحریف و انحراف قرار گرفته و همانند مردم سراسر ایران در برابر این جریان‌ها عالمانه و جانانه ایستادند و بعد از موضع گیری شفاف و مهم مقام معظم رهبری در مورد جریان انگلیسی، فعالان فرهنگی استان جمع شده و برای برپایی دومین همایش بررسی پیامدهای نظری و عملی تشیع انگلیسی همت کردند.


نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی در این همایش نشان دادن چهره‌ خونریز و افراطی از شیعه را ویژگی جریان موسوم به تشیع انگلیسی برشمرد و گفت: این جریان با سیاست های انحرافی و خرافاتی در تلاش برای تبدیل جاذبه های تشیع به دافعه است و قصد دارد با مقابله درونی با مذهب تشیع و تزلزل شیعیان، آنان را از آرمان های والای تشیع دور کند.


حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل‌هاشم افزود: پادشاهی بریتانیا سابقه‌ی طولانی در تفرقه افکنی میان کشورهای اسلامی داشته و این روند همچنان با سیاست تفرقه بینداز و حکومت کن ادامه دارد،همچنان که فرقه سازی و انشعاب سازی در ادیان و پیدایش فرقه هایی همانند بهائیت و وهابیت از جمله طرح های انگلیس برای ممانعت از اتحاد جهان اسلام بوده است.


به گفته وی ردپاهای اولیه نفود انگلیسی ها در ایران به زمانی بازمی‌گردد که میرزا رضای شیرازی به مقابله با قراردادهای استعماری انگلیسی ها پرداخت و علما هم در این راستا فتوا دادند و از آن دوران به تدریج دولت انگلیس و سرویس های اطلاعاتی آن میزبان برخی روحانیان شیعه شده و با استفاده از محبوبیت و مقبولیت آنان، بستر پرورش طلبه های جوان با گرایش های ضداسلامی را فراهم کرده و در این میان با جنگ افروزی میان شیعه و سنی درپی دست یابی به اهداف خود است.


امام جمعه تبریز یادآور شد: این جریان‌ها حکومت اسلامی پیش از ظهور امام زمان(عج) را حکومت طاغوت می‌نامند و بدین بهانه همواره با تندترین شیوه ها به جمهوری اسلامی ایران؛ تنها حکومت شیعی جهان می‌تازند.


حجت‌‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان این‌که محورهای اصلی شیعه انگلیسی قمه زنی، راه رفتن روی شیشه، آسیب زدن به بدن، لعن اهل سنت و مقدساتشان، مخالفت آشکار با انقلاب اسلامی و اهانت به بنیانگذار کبیر آن است، افزود: بیش از ۱۸ شبکه‌ی ماهواره‌ای و 3 شبکه‌ی رادیویی توسط تشیع انگلیسی اداره می‌شود و مورد حمایت مستقیم دولت انگلیس بوده و در تلاش برای ترویج تفکر مورد نظر به دورترین نقاط با زبان های مختلف است.


وی با بیان این‌که تشیع انگلیسی در دست غرب و به ویژه انگلستان است، گفت: طراحان آن بسیار ظریف و پیچیده اهداف خود را دنبال می‌کنند از این رو مردم و مسولان باید نسبت به این خطر بزرگ جهان اسلام حساس و هوشیار بوده و با وحدت کلمه و همدلی ، مقابل این جریان ایستادگی کنند.

 

انتهای پیام/

 

برگزاری همایش بررسی پیامدهای تشیّع انگلیسی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.