رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام از اضافه شدن ۱۷۰ میلیارد تومان به اعتبارات استان ایلام خبرداد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛  رحمت الله قیصوری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام در نشست خبری اظهار داشت: با رایزنی‌های مسئولان ارشد استان، علاوه بر اعتبارات ملی و متمرکز حدود ۱۷۰ میلیارد تومان به بودجه سال ۹۷ استان اضافه شده است.

وی افزود: رتبه استان در زمینه اقتصاد مقاومتی از ۲۷ به ۷ کشور رسیده است.

قیصوری تصریح کرد: ۹۰ میلیارد تومان در حوزه تسهیلات اشتغال روستایی با سود ۶ درصد به استان اختصاص یافته و تمام این مبلغ انعقاد قرارداد شده و در مرحله جذب هستیم.

وی گفت: از ابتدای سال تاکنون ۴۰ درصد بودجه استان تخصیص یافته و از همین الان کار تهیه لایحه بودجه سال آینده آغاز شده است.

قیصوری عنوان کرد: تهیه نقشه و اطلاعات مکانی، نظارت بر پروژه‌های عمرانی و... از وظایف سازمان مدیریت است.

وی تصریح کرد: واگذاری طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی به بخش خصوصی و اتمام این طرح‌ها با مشارکت بخش خصوصی از دیگر بند‌های قانون بودجه سال ۹۷ است که اخیراً سران سه قوه نیز بر این موضوع تاکید داشته اند.

یک میلیارد دلاربرای میدان نفتی پایدار غرب

رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی استان ایلام: عنوان کرد: این تصمیم به منظور استفاده از سرمایه گذاری بخش خصوصی و به ثمر رسیدن پروژه‌های عمرانی است که از مشوق‌های این تصمیم، مجاز بودن تغییر کاربری، ده سال معاف از مالیات و... خواهد بود.

وی افزود: اعتبارات و ردیف‌های متمرکز استان را در اختیار دستگاه‌ها گذاشتیم که با رایزنی از این اعتبارات استفاده کنند.

قیصوری بیان داشت: بنا بر دستور استاندار اداراتی که بیشترین میزان جذب اعتبارات را داشته باشند در ارزیابی عملکر آن‌ها لحاظ خواهد شد.

وی گفت: اخیراً سرمایه گذاری مناسبی در شورای اقتصاد برای میدان نفتی پایدار غرب پیدا شده است که بیش از یک میلیارد دلار به آن اختصاص یافته است که ۴ درصد از آن به پروژه‌های استان اختصاص خواهد یافت.

وی افزود: هیچ نگرانی خاصی در زمینه ردیف اعتباری اربعین وجود ندارد و تاکنون حدود ۵۰ درصد این ردیف تخصیص یافته و تا پیش از اربعین امسال کل این مبلغ اختصاص خواهد یافت.

 

انتهای پیام/ی

برچسب ها: اشتغال ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.