مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه گفت: وسایل بازی غیراستاندارد در شهربازی‌های پارک‌های شرقی و غربی طاق‌بستان در کرمانشاه تا زمان اخذ تأییدیه ایمنی استاندارد پلمب شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه محمودرضا نیازی مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه  گفت : در راستای سلامت و ایمنی شهروندان و با دستور دادستانی تا زمان دریافت تأییدیه ایمنی تعدادی از تجهیزات تفریحی مستقر در پارک‌های غربی و شرقی از فعالیت این تجهیزات جلوگیری به‌عمل آمده است.

به گفته نیازی، براساس مصوبه شورای عالی استاندارد و به‌منظور تأمین ایمنی و سلامت همشهریان، اجرای استانداردهای ملی مختص تعیین ویژگی‌های تجهیزات شهربازی‌ها، در سطح کشور اجباری بوده و اداره‌کل استاندارد استان نیز به‌منظور تأمین امنیت و سلامت مردم همچون سال‌های گذشته بازرسی از تجهیزات بازی شهربازی، بوستان‌ها، مهدکودک‌ها، پارک‌های بازی، تجهیزات بازی استخر و رستوران‌ها را در سراسر استان کرمانشاه در دستور کار خود قرار داده است.

وی با اشاره به ﺿﺮورت اﻧﮑﺎرﻧﺎﭘﺬﯾﺮ و دارای اﻫﻤﯿﺖ ایمنی در شهربازی‌ها و ارتباط مستقیم آن با سلامت جسمی و روحی کودکان، افزود: حدود 50 مکان تفریحی شناسایی شده در سطح استان فعالیت می‌کنند که 163 تجهیز بازی در مکان‌های تفریحی استان شامل شهربازی‌ها، پارک‌های محله و زمین‌های بازی موفق به استانداردسازی و دریافت تأییدیه ایمنی شده‌اند.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه گفت: هر نقص موجود در دستگاه ‌ها و وسایل تفریحی و بازی می‌تواند خطرآفرین باشد و تجهیزات بازی فاقد مجوز استاندارد می‌تواند منجر به ایجاد حوادث ناخوشایندی برای استفاده‌کنندگان، به‌ویژه کودکان شود، بنابراین تمام بهره‌برداران وسایل تفریحی مکلف هستند نسبت به حفظ ایمنی شهروندان، خود را مسئول دانسته و به‌صورت روزانه وسایل بازی موجود در شهربازی‌ها را کنترل کنند.

این مسئول تصریح کرد: براساس استاندارد ملی ایران تجهیزات شهربازی باید حداقل دارای مشخصاتی شامل داشتن جعبه کمک‌های اولیه، سیستم اطفای حریق، داشتن حصار اطراف دستگاه برای هر تجهیز به حداقل ارتفاع یک متر و فاقد میله‌های افقی، داشتن تابلو محدودیت‌های بهره‌برداری برای هر دستگاه و داشتن اپراتور آموزش‌دیده باشد.

وی نصب گواهی‌نامه استاندارد بر روی هر دستگاه در دید عموم، داشتن دوربین‌های مداربسته برای هر دستگاه، نصب تجهیزات به سیستم اتصال زمین، تأیید آتش‌نشانی برای تجهیزات شهربازی سرپوشیده، عبور تمام سیم‌ها و کابل‌های دستگاه از درون لوله‌های محافظ هادی برق را از دیگر مشخصات استاندارد تجهیزات شهربازی برشمرد.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

اجرای استانداردهای ملی مختص تعیین ویژگی‌های تجهیزات شهربازی‌ها

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.