عملیات اجرایی و بهره برداری از سه طرح عمرانی ، کشاورزی و خدماتی در این شهرستان روز دوشنبه با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان محلی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه تاتار فرماندار قصرشیرین در حاشیه آیین افتتاح و کلنگ زنی طرح ها گفت: اعتبار ایجاد این طرح هادر مجموع 109 میلیارد و 161 میلیون ریال است که شامل افتتاح طرح های سامانه های نوین آبیاری قطره ای و بارانی ، آغاز بهره برداری از احداث بهسازی معابر و جدول گذاری و موزاییک فرش و روکش آسفالت 10 روستا و شروع عملیات اجرایی بهسازی معابر 17 روستای این شهرستان قصرشیرین است.

وی گفت: امروز یک طرح آبیاری تحت فشار در روستای سید خلیل به نمایندگی از 884 هکتار از اراضی کشاورزی پایاب سدهای شهرستان و همچنین دیگر اراضی کشاورزی که در یکسال گذشته احداث شه است به بهره برداری رسید.

وی اظهار داشت: در مجموع برای ایجاد این سامانه های نوین آبیاری قطره ای و بارانی که تحول مهمی را در شهرستان در بخش کشاورزی و باغداری ایجاد می کند 105 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است که از این میزان 66 میلیارد ریال کمک بلاعوض دولت و مابقی سهم آورده خود کشاورزان است.

تاتار گفت: با ایجاد این میزان سامانه نوین آبیاری در مجموع شهرستان قصرشیرین سه هزار و 905 هکتار از اراضی کشاورزی و باغی شهرستان به سامانه های نوین آبیاری قطره ای و بارانی مجهز است.

تاتار ادامه داد: قصرشیرین 30 هزار هکتار در مجموع اراضی کشاورزی و باغی دارد که هفت هزار هکتار آن آبی است و از این میزان سه هزار و 905 هکتار آن به سامانه نوین آبیاری قطره ای و بارانی تجهیز و مابقی آبیاری تحت فشار است.

وی همچنین از بهره برداری بهسازی معابر ، انجام روکش آسفالت ، موزاییک فرش ، جدول گذاری 10 روستای شیرین آب ، گراواه اسماعیل ، طهماسب ، کلانتر ، نصرآباد پاشا ، برفی ، سید ایاز ، سید سعید ، امام حسن علیا و سید سهراب در این شهرستان با 667 میلیون ریال خبرداد.

فرماندار قصرشیرین گفت: همچنین امروز عملیات اجرایی بهسازی معابر 17 روستای دیگر شهرستان با سه میلیارد و 494 میلیون ریال نیز آغاز شد.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

تجهیز سامانه نوین آبیاری در مجموع شهرستان قصرشیرین

 

 

 

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، افتتاح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.