وزیر گردشگری رژیم صهیونیستی خواستار محاکمه آن‌دسته از اعضای عرب‌زبان کنست شد که اخیراً با مقامات سازمان ملل دیدار و گفتگو کرده‌اند.

اعضای عرب‌زبان پارلمان باید به جرم خیانت محاکمه شوند

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  به نقل از «هاآرتص»، «یاروی لِوین» وزیر گردشگری رژیم صهیونیستی، روز دوشنبه در گفتگویی رادیویی تأکید کرد قانون‌گذاران عرب کنست که درباره تصویب قانون اخیر پارلمان با مقامات سازمان ملل دیدار کرده‌اند باید به جرم «خیانت» محاکمه شوند.

اخیراً شماری از اعضای عرب‌زبان پارلمان رژیم صهیونیستی در نیویورک با مقامات سازمان ملل دیدار و گفتگو کرده‌اند و از آنها خواسته‌اند برای مقابله با قانون نژادپرستانه «کشور یهودی» اقدامات بین‌المللی انجام دهند.

پارلمان رژیم صهیونیستی اواخر تیرماه سال جاری، لایحه نژادپرستانه «کشور یهودی» را تصویب کرد که به موجب آن، حق تعیین سرنوشت در سرزمین‌های اشغالی تنها متعلق به یهودیان است. این قانون تبعیض‌آمیز، ضمن محروم کردن مردم فلسطین از حقوق شهروندی‌شان، سراسر سرزمین فلسطین را نیز صرفا متعلق به صهیونیست‌ها می‌داند. در واقع، این قانون برای اولین بار، فلسطین اشغالی را به عنوان «میهن مردم یهود» معرفی می‌کند.

همچنین بر اساس این قانون نژادپرستانه، از این پس تنها زبان رسمی در سرزمین‌های اشغالی «زبان عبری» است و زبان عربی به جز استفاده در برخی شرایط، از جایگاه زبان رسمی حذف می‌شود.

«عایده توما سلیمان» از قانون‌گذاران عرب‌زبان پارلمان رژیم صهیونیستی، در دفاع از دیدار خود با مقامات سازمان ملل گفت: این قانون (کشور یهودی) اسرائیل را رسماٌ به رژیم آپارتاید تبدیل می‌کند. بنابراین این مسئله موضوعی داخلی نیست و نیازمند مداخله فوری و قدرتمند جامعه بین‌المللی و سازمان ملل است.

گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور اقلیت‌ها در پاسخ به درخواست اعضای عرب‌زبان پارلمان رژیم صهیونیستی گفته است تصمیم دارد امکان آغاز تحقیقات بین‌المللی درباره قانون جدید رژیم صهیونیستی را بررسی کند.‎

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار