مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس گفت: ۱۱ طرح راه و شهرسازی با اعتباری بالغ بر ۱۵۲ میلیارد ریال در هفته دولت افتتاح می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ فیروز تکاور مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس با اشاره به اینکه افتتاح بزرگ‌راه مرودشت- درودزن  از جمله این طرح‌ ها است، بیان کرد: ۱۷ هزار کیلومتر راه در استان ساخته شده که این میزان در شمار سه استان نخست کشور به لحاظ طول مسیر راه‌ها قرار دارد و از مجموع راه‌های موجود در استان یک هزار و ۳۷۰ کیلومترمربع بزرگراه چهار خطه، یک هزارو ۸۲۰ کیومترمربع راه اصلی و دو هزار و ۸۷۰ کیومتر راه فرعی است.

وی تصریح کرد: با وجود بیش از ۱۰ هزار کیلومتر راه روستایی در استان اتوبان و آزاد راه نداشتیم و در حال حاضر یک هزار و ۹۵۰ کیلومترمربع راه در دست ساخت قرار دارد که از این میان ۲۲۳ کیلومتر آزاد راه، ۴۵۸ کیلومتر بزرگراه، ۳۴۱ کیلومتر راه اصلی و ۹۰۰ کیلومتر راه روستایی در دست ساخت است.

تکاور ادامه داد: جمع راه‌های آسفالت شده در قبل از انقلاب تنها هزار کیلومتر بوده و هم اکنون فارس ۱۷ هزار کیلومتر راه دارد.

وی در خصوص ساخت بزرگ‌راه در استان اضافه کرد: بزرگراه و آزاد راه در فاز دوم اقدام قرار گرفته، زیرا در پهنه استان کویر نداریم و به دلیل این که فضای استان مسکونی بوده در ابتدا راه‌های شهری ساخته شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس در خصوص آزادراه شیراز اصفهان اظهار کرد: این آزادراه به عنوان یکی از مهم‌ترین مسیر‌های استان دارای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی است و ۶ قطعه زیر سازی و روکش آسفالت انجام شده، تنها در دو قطعه آسفالت انجام نشده که تاپایان امسال عملیات زیرساختی به پایان می‌رسد و این طرح  تا پایان ۶ ماهه نخست سال ۹۸ به بهره‌برداری می‌رسد.
انتهای پیام/ت

بهره برداری از یازده طرح راه و شهرسازی فارس در هفته دولت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار