با حضور معاون اول رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی رویداد «همدان ۲۰۱۸» رسما آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در استانداری همدان رویداد جهانی همدان ۲۰۱۸ رسما کار خود را آغاز کرد.

اجلاس بین المللی رویداد «همدان ۲۰۱۸» آغاز شد

محمد ناصر نیکبخت استاندار همدان در مراسم افتتاحیه همدان ۲۰۱۸ با اشاره به اینکه همدان پایتخت تاریخ و تمدن و دوره پادشاهی ماد‌ها و هخامنشیان است، گفت: این استان با داشتن بیش از ۱۸۰۰ اثر تاریخی و داشتن مشاهیر و مفاخر بزرگ همدان جایگاه رفیعی در جهان دارد.

وی ادامه داد: همدان در حال حاضر ۱۳ هتل فعال و ۱۱ هتل در دست احداث دارد که آماده پذیرایی از مهمانان خارجی و داخلی هستند.

استاندار همدان با بیان اینکه فرصت سرمایه گذاری متعددی در حوزه‌های مختلف گردشگری، اقتصادی و فرهنگی داریم تصریح کرد: قابلیت احداث ۴۸ پروژه در بخش صنعت و معدن با ۷۷۰ هزار یورو در همدان وجود دارد.

نیکبخت افزود: همدان در گردشگری، صنعت و کشاورزی ظرفیت بالایی در سرمایه گذاری در این بخش‌ها را دارد و امیدواربم این اجلاس مقدمه‌ای برای گسترش روابط بین ایران و به ویژه همدان با کشور‌های عضو جمع اسیایی باشد.

اجلاس بین المللی رویداد «همدان ۲۰۱۸» آغاز شد

وی با بیان اینکه همدان ۷۱ مرکز دانشگاهی با ۴ هزار هیات علمی و پذیرش دانشجو از سراسر کشور را دارد، خاطرنشان کرد: این ظرفیت‌ها همدان را به قطب علمی کشور تبدیل کرده و موجب شده مجوز دانشگاه بین اللملی d۸ به همدان اختصاص پیدا کند.

استاندار در ادامه افزود: دانشگاه d۸ همدان فابلیت پذیرش دانشجو از ۲۳ کشور را دارد.

نیکبخت بابیان اینکه همدان بزرگترین غار آبی جهان علیصدر را در خود جای داده است، گفت: انتخاب همدان به عنوان شهر سبز پایدار، لالجین به عنوان شهر جهانی سفال، ملایر به عنوان شهر ملی مبل و منبت و ثبت معنوی تویسرکان برای مبل و منبت گویای ظرفیت‌های استان همدان در گردشگری است.


بیشتر بخوانید: همدان جهانی شد 


وی با بیان اینکه وجود زیرساخت‌های اساسی مانند آزاد راه، فرودگاه و راه آهن و فاصله کم با پایتخت؛ همدان را برای سرمایه گذاری مناسب کرده است ادامه داد: شرایط بهره برداری در تمام فصول همدان را پایلوت نیروگاه خورشیدی کرده است که چند نیروگاه نیز ساخته شده است.

استاندار در ادامه بابیان اینکه از معاون اول رئیس جمهور می‌خواهم با توجه به اینکه از ۹۴ تا کنون کوچکترین اقدامی برای احداث هتل تامین اجتماعی همدان صورت نگرفته است، دستور دهد این کار انجام شود، همدان را مستعد سرمایه گذاری‌های مطمئن دانست و گفت: زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری در همدان فراهم است.

جنبه عرفانی گردشگری کمرنگ است

آیت الله طا‌ها محمدی نماینده، ولی فقیه در استان همدان در همایش ۲۰۱۸ با اشاره به اینکه گردشگری چند جنبه دارد و یک جنبه عرفانی است که متاسفانه کمرنگ شده است گفت:جنبه دیگری آن تفریحی است که در این زمینه موفق بوده ایم.

وی با بیان اینکه امروز بشر به جای فتح قله‌های عرش معرفت، کرسی را فتح کرده است افزود: امروز معنویت فراموش شده، امروز باید کاخ معنویت را مجلل بسازیم و به آن اهمیت دهیم.

اجلاس بین المللی رویداد «همدان ۲۰۱۸» آغاز شد

نماینده، ولی فقیه در استان همدان تصریح کرد: از دولت ونماینده گان استان خواستارم که به اصل کار بپردازند، اول زیر ساخت‌های اعتقادی مردم را تقویت کنند، چرا که مردم خودشان معاد ومعاش خود را می‌سازند.


بیشتر بخوانید: آهنگ ویژه همدان رونمایی شد


آیت الله طا‌ها محمدی ۲۰ میلیون انسان عاشق آن هم با پای برهنه در روز اربعین لبیک یا حسین می‌گویند بدون اینکه کوچکترین تنشی به وجد آید.

وی بابیان اینکه امیرالمومنین (ع) فرمود: زمانی می‌رسد که به جای پیشرفت؛ تمدن بشری سیر قهقرا دارد، گفت: آن‌ها که داعش آفریدند سیر تکاملی انسان را هزاران فرسخ عقب بردند و این موضوع نگران کننده است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه انسان موجود زمینی نیست بلکه موجودی آسمانی است، اما متاسفانه تمدن‌های غلط راه آسمان را به روی بشر بستند، گفت: فلسفه وجودی گردشگری درس عبرت از خوبی‌ها و بدی‌های تمدن‌های گذشته است.

آیت الله محمدی بابیان اینکه نمایشگاه آفاق همین است که می‌بینیم، اما در نمایشگاه انفس باید در عالم جان ها؛ روان ها، عقل ها، درک‌ها و فهم‌ها سیر کرد، گفت: امروز تمدن بشری رو به قهقرا است.

وی خطاب به معاون اول رئیس جمهور بابیان اینکه شما برای امور مادی مردم تلاش می‌کنید حال آنکه اگر معنویت زیرساخت کار‌های ما نباشد فرو می‌ریزد، گفت: اگر کار‌ها بر اساس مکتب حق الهی باشد فرونخواهد ریخت.

پایتخت گردشگری آسیا متعلق به همدان است

حاجی بابایی نمابنده مردم همدان وفامنین در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم با اشاره به اینکه مهمترین هدف برنامه ۲۰۱۸ معرفی جاذبه‌های گردشگری همدان است گفت:همدان پایتخت تاریخ و تمدن و دارای استادان و صاحب نامان و پر افتخار است.

وی ادامه داد: هنگامی که همدان در اروپا بعنوان پایتخت گردشگری معرفی شد رقابت زیادی به وجود آمد.

اجلاس بین المللی رویداد «همدان ۲۰۱۸» آغاز شد

نمابنده مردم همدان وفامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: با یکسال مطالعه و بررسی‌های متعدد همدان به عنوان پایتخت گردشگری معرفی و انتخاب شد وامروز رویداد همدان ۲۰۱۸ و پایتخت گردشگری آسیا متعلق به همدان است.

حاجی بابایی بیان کرد:همدان با تاریخ ۳۳۰۰ ساله پیشینه تاریخی قطعی شده است و هیچ شهری در دنیا با تاریخ همدان پابرجا نیست.

وی ادامه داد: همدان شهری است که از هزار و ۱۰۰ سال پیش دارای ساختار سیاسی و اداری بوده است.

نمابنده مردم همدان وفامنین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد:همدان ظرفبت وپتانسیل خوبی در مباحث ریلی دارد و چهار راهی است که غرب و شمال را به جنوب وصل میکند و پایتخت را به عراق و کشور‌های همسایه متصل می‌کند.


بیشتر بخوانید: رونمایی از تمبر همدان ۲۰۱۸


وی گفت: امروز همدان به دلیل وجود ارتباط جاده‌ای و ریلی در زیر ساخت‌های صنعت، علمی، کشاورزی و صنایع تبدیلی ظرفیت بالایی برای کشورا یجاد کرده است.

حاجی بابایی خاطر نشان کرد: همدان در طول تاریخ توانسته با ۸ هزار شهید و با داشتن سرداران و بزرگان نامی در احیای دین گام‌های موثری بردارد.

رشدی خوبی در زمینه توسعه گردشگری داشتیم

مونسان معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی کشور هم گفت: صنعت گردشگری توانسته صنعت گردشگری را به رتبه سوم در اقتصاد جهانی برساند.

وی ادامه داد: در سال ۲۰۱۷ صنعت گردشگری ۷ درصد رشد در سطح دنیا داشته است

رییس سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی با بیان اینکه یک میلیارد و و ۳۰ میلیون گردشگر داشتیم، گفت: روند بسیار پرشتابی در این زمینه داشته ایم.

موسان بیان کرد: کارشناسان اقتصادی معتقدتد که صنعت گردشگری مسیر رشد را علی رغم پیشرفت تکنولوژی و هوشمند سازی صنعت گردشگری همچنان ادامه داده و در این زمینه رشد دارد.

اجلاس بین المللی رویداد «همدان ۲۰۱۸» آغاز شد

وی ادامه داد: در کشور صنعت گردشگری ۳ بخش مهم اقتصادی اجتماعی و فرهنگی را در بر می‌گیرد که می‌تواند ارز آوری را ایجاد کرده و در آمد زایی و لشتغال با سرمایه گذاری می‌تواند صنعت گردشگری را توسعه دهد.

رییس سازمان میراث فر هنگی و صنایع دستی افزود: صنعت هوایی ریلی حمل ونقل و حتی کشاورزی نیز در این زمینه نیز رونق می‌گیرد.

مونسان گفت: یکی از مهمترین مولفه‌ها در حوزه اجتماعی توزیع ثروت است، و موضوع مهم دیگر جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر‌ها است.

رییس سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی گفت: امروز علاوه بر متوقف کردن مهاجرت این روند معکوس هم شده است.

مونسان بیان کرد: امروز نشاط اجتماعی با صنعت گردشگری مهیا نمی‌شود و شور هیجان در جوامع ایجاد می‌کند.

وی گفت: در بخش فرهنگی نیز مدعی هستیم در ساخت تمدن جهانی دخیل بوده و با تاریخ کهنی که داریم این تمدن بزرگ نیاز به معرفی هر چه بیشتر دارد.

رییس سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی ادامه داد: در این زمینه موضوع اشتغال بسیار مهم است که به ازای هر ۱۰ شغل یک شغل مرتبط با گردشگری وجود دارد.

مونسان گفت: با نگاهی به داشته‌های فرهنگی و تاریخی میتوان فهمید که ایران که غنای زیاد و ظرفیت بالایی در گردشگری دارد.

وی ادامه داد:توجه سرمایه گذازان به گردشگری به دلیل نرخ بالای بازدهی و علاقه‌مندان به گردشگری برای دیدن از جاذبه‌های ایران روند رو به رشدی را به وجود آورده که امیدواریم به افق توسعه گردشگری دست یابد.

رییس سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی گفت: دولت در تلاش است صنعت گردشگری در کشور در جایگاه خود قرار گیرد که در اقتصاد نقش ارزنده‌ای دارد.

مونسان گفت: ۱۹۰۰ پروژه با ۴۳ هزار میلیارد نشان از توجه دولت به بحث گردشگری است که تلاش میکنیم تا پایان دولت صد هزار و ۲۰۰ پروژه را به بهره برداری برسانیم و تحول عظیمی در گردشگری ایجاد کنیم.

امروز ۳ پزوژه هتل کتیبه، هتل فاران تویسرکان و امیران ۲ با حضور معاون اول رئیس جمهور افتتاح شد.


بیشتر بخوانید: همدان بر تارک تاریخ می درخشد/ رویداد همدان ۲۰۱۸ فرصت مناسبی برای آشنایی با ظرفیت‌های گردشگری منطقه است


انتهای پیام/ج

برچسب ها: همدان 2018 ، هیت دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.