حسین قریبی گفت: بی دلیل نیست منطقه ای با این حجم از نفوذ و مرزهای گسترده، جزیره امن برای ۸۰ میلیون ایرانی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، حسین قریبی دستیار ویژه وزیر امور خارجه، بعدازظهر یکشنبه، در گرامی داشت نخستین روز بین المللی یادبود و احترام به قربانیان تروریسم که در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد، گفت: به عنوان کسی که موضوع تروریسم را پیگیری می کنم افتخاری است که می بینم در بخش های مختلف ایران مقابله با تروریست در ابعاد مختلف وجود دارد.

وی افزود: وقتی با همتایان خارجی صحبت می کردم همه از این کار ایران تشکر می کنند.

قریبی ادامه داد: امنیتی اتفاقی نبوده و به هیچ عنوان تک بعدی هم نیست. مقابله با تروریست ابعادی دارد که مکمل هم هستند.

وی گفت: بعد از ایجاد داعش دنیا به این ماهیت شوم پی برد و اهمیت ایران در دنیا شناخته شد.

 دستیار ویژه وزیر امور خارجه اظهار کرد: ۱۰ هزار و ۹۰۰ عملیات تروریستی در سال ۲۰۱۷ انجام شد و بیش از ۲۶ هزار نفر را به کام مرگ کشاند.

قریبی با بیان این که در سال ۲۰۱۴ بیش از ۴۵ قربانی تروریسم شدند، گفت: عملیات تروریستی به صورت روزانه در عراق و سوریه و افغانستات قربانی می گیرد و افتخاری است برای ما که عملیات تروریستی خاصی در کشور اتفاق نیفتاده است.

وی اظهار کرد: تروریست اگر چه در پس ایده های جذابی پنهان شده ولی منجر به تخریب جوامع بشری است و مقابله با تروریسم باید دغدغه همه جوانان باشد.

قریبی افزود: گروه های تروریستی برای مجاب کردن قربانیان خود وقایع را مخدوش تعریف می کنند و مهم ترین سوال چگونگی مقابله با آن ها است.

وی ادامه داد: مقابله جامع توسط بخش های مختلف یعنی همان کاری که در ایران صورت می گیرد می تواند کارساز باشد.

 دستیار ویژه وزیر امور خارجه اظهار کرد: بی دلیل نیست منطقه ای با این حجم از نفوذ و مرزهای گسترده، جزیره امن برای ۸۰ میلیون ایرانی است.

وی با بیان این که ایران قدرت بلامنازع در مقابله با تروریسم در منطقه است، تصریح کرد: اگر این قدرت در منطقه وجود نداشت معلوم نبود که چه بر سر کشورهای منطقه می آمد.

قریبی با بیان این که قربانیان تروریستی به قهرمانان ملی تبدیل می شوند، ادامه داد: برخی از کشورها مطابق اهداف خود و به عنوان ابزار فشار ایران را متهم به تروریسم می کند که این امر ناشی از تفکر کوته بینانه آن هاست.

انتهای پیام/ب

صحبت های دستیار ویژه وزیر امور خارجه در گرگان

برچسب ها: تروریسم ، مرزبانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.