دبیر بنیاد غدیر راوند در دارالمومنین کاشان از برپایی جشنواره ولایت همراه با اهتزاز و رونمایی پرچم منتسب به حرم علوی به مناسبت عیدالله الاکبر عید غدیر در این منطقه زادگاه قطب راوندی خبرداد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت الاسلام بوستان افروز دبیر بنیاد غدیر راوند ، در گفتگو با خبرنگاران گفت : این جشنواره در روز عید غدیر با مجموعه برنامه‌هایی در جهت تعظیم و تکریم شعائر اسلامی و محوریت عید سعید غدیر، تقویت وحدت و انسجام اسلامی با تأکید بر عید سعید غدیر به عنوان عیدالله اکبر ، برگزار می شود.

وی انتشار مسئله ولایت به صورت عام ، نشر معارف اهل بیت در بین مردم خصوصا جوانان ، بیان اهمیت ولایت در دنیای بی‌سرپرست امروز و انتشار فرح و شادی در بین شیعیان را از دیگر اهداف اجرای این جشنواره برشمرد.

به گفته دبیر بنیاد غدیر راوند ، پیاده روی سه کیلومتری مردم منطقه راوند کاشان به طرف آستان امام‌زاده ولی‌بن موسی‌ الکاظم (علیهم‌السلام) با حضور سادات و شال های سبز از جمله برنامه های شاخص و جنبی جشنواره است که همراه با برپایی ایستگاه‌های صلواتی و پخش گل ، پرچم ، سربند و بادکنک برای نونهالان اجرا می شود.

حجت الاسلام بوستان افروز ،  تصویربرداری و پخش این مراسم ازطریق صدا و سیما را یادآور شد و افزود : در این مراسم از سخنرانی حجت الاسلام محمد باقرحیدری کاشانی فرزند برومند مرحوم حضرت آیت الله شیخ علی حیدری که در منطقه راوند معروف به آشیخ علی‌آقا خراسانی امام جماعت اسبق مسجد صاحب‌الزمان (عج) راوند و استاد حوزه علمیه کاشان استفاده خواهد شد.

وی اجرای تواشیح و همخوانی، مداحی و سرودهای مذهبی توسط مداحان سادات منطقه و اجرای نورافشانی را از دیگر برنامه‌های اجرایی در مقصد پیاده‌روی برشمرد و تاکید کرد:‌ در طول برگزاری مراسم از کودکان شرکت کننده در مراسم در مهدکودک امام زاده با اجرای برنامه‌های متنوع نگهداری خواهد شد.

 دبیر بنیاد غدیر راوند ، دیدار چهارجانبه بین پیشکسوتان فوتسال منطقه راوند را از دیگر برنامه های جشنواره اعلام کرد و گفت : این مسابقات در رده سنی 40سال به بالا برگزار خواهد شد.

به گفته وی ، کارگاه تخصصی- مهارتی غدیرشناسی از دیگر برنامه‌های جنبی این مراسم است که با حضوراساتید مجرب قم همراه با ارائه بسته‌های فرهنگی به شرکت کنندگان و اعطای گواهینامه پایان دوره اجرا می شود.

حجت الاسلام بوستان افروز، در پایان با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که "عید غدیر، عید ولایت است ، عید سیاست است، عید دخالت مردم درامرحکومت است، عید آحاد ملت و امت اسلامی است" اظهارداشت: پیش بینی می شود با توجه به ارادت قلبی بیکران و عشق مردم ولایت مدار ، متدین و مذهبی کاشان این جشنواره با مشارکت و همراهی همه کاشانی ها بویژه مردم منطقه راوند هرچه باشکوه‌تر برگزار شود.

انتهای پیام/م

 تعظیم و تکریم عید سعید غدیر با برگزاری جشنواره ولایت در کاشان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.