کتاب «هیدرولیک و پنوماتیک»، تألیف امجد احمدی از اعضای هیأت علمی دانشگاه توسط انتشارات جهاددانشگاهی کردستان چاپ و روانه بازار شد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،كتاب فوق مطابق با سرفصل وزارت علوم بوده و مخصوص دانشجويان رشته‌های الكتروتكنيک، مكانيك خودرو، ساخت و توليد و نقشه كشی صنعتی است.
از جمله بخش‌های این کتاب می‌توان به اصول و مقدمات فیزیكی، هیدرولیک، ابزارهای عیب یابی هیدرولیک و پنوماتیک اشاره کرد .
در مقدمه این کتاب آمده است؛ امروزه در بسياری از فرآيندهای صنعتی، انتقال قدرت آن هم به صورت كم هزينه و با دقت زياد مورد نظر است در همين راستا بکارگيري سيال تحت فشار در انتقال و كنترل قدرت در تمام شاخه هاي صنعت رو به گسترش است. استفاده از قدرت سيال به دو شاخه مهم هيدروليك و نيوماتيك تقسيم مي شود. 
از آنجا كه سرفصل درس هيدروليك و پنوماتيك رشته هاي دانشگاهي الکتروتکنيک(برق)، مکانيك خودرو، ساخت و توليد و نقشه كشي صنعتي و... تا حدودي مشترک بوده و سرفصل ارائه شده به صورت تئوري و عملي و مفصل است، اين كتاب تلاشي براي بيان موضوعات مختلف هيدروليك و پنوماتيك با حفظ تعادل مناسب بين كارهاي عملي و تئوري مي باشد و با ارائه مثال ها و اشکال مختلف و تشريح كاربردي براي دانشجويان دوره هاي مختلف و براي كساني كه در صنعت اشتغال دارند مي تواند مفيد باشد.
انتهای پیام/م

چاپ کتاب "هیدرولیک و پنوماتیک" توسط انتشارات جهاددانشگاهی کردستان

 

برچسب ها: بازنشر ، کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.