مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: طرح توجیهی رودخانه حفاظت شده تجن اتمام یافته و طرح تفصیلی آن که می‌تواند کمک مؤثری بر حفظ قابلیت‌ها و ارزش‌های اکولوژیکی منطقه باشد تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید.

طرح تفصیلی رودخانه تجن تا پایان امسال اتمام می‌یابدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛تورج همتی مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در دیدار با جمعی از مسؤلان حفاظت محیط زیست و نماینده مردم فریمان، سرخس، احمد آباد و رضویه با اشاره به پیگیری حفاظت محیط زیست استان در موضوع ارتقاء سطح حفاظتی مناطق تحت مدیریت محیط زیست در فریمان و سرخس، گفت: در محیط زیست طبیعی این شهرستان‌ها ظرفیت‌های متعددی شناسایی شده که بهره مندی از آن‌ها درحال پیگیری است.
 
وی افزود: به نظر می‌رسد با ثمر دادن برنامه‌های پیش بینی شده درمدیریت منطقه، رشد اقتصادی و اجتماعی را درحوزه گردشگری به دنبال دارد.

سید احسان قاضی زاده نماینده مردم فریمان، سرخس، احمد آباد و رضویه در این دیدار با اشاره به چالش‌های زیست محیطی منطقه و ضرورت توسعه تعاملات دیگر متولیان با حفاظت محیط زیست، گفت: چالش‌هایی در مناطق زیست محیطی فریمان و سرخس درحوزه حفاظت محیط زیست وجود دارد که مرتفع سازی آنان نیازمند همراهی صاحبان صنعت و متولیان امر با محیط زیست استان است.

وی با بیان بخشی از مشکلات ناشی از آلودگی‌های زیست محیطی منطقه، افزود: به استناد آمار موجود در سامانه شبکه پزشکی استان بعلت فعالیت واحد‌های متعدد صنعتی، بیماری‌های عدیده جسمی و ذهنی متوجه مردمان منطقه در سرخس و فریمان است.

قاضی زاده ادامه داد: در حوزه رضویه شاهد معضلات بسیاری در زمینه فاضلاب، شن شویی و سنگ بری‌ها هستیم.

گفتنی است نماینده مردم فریمان، سرخس، احمد آباد و رضویه دراین خصوص بر ضرورت همکاری متولیان در رعایت استاندارد‌های زیست محیطی تأکید و قول همراهی مجلس در پیگیری مصوبات زیست محیطی استان را داد.

انتهای پیام // ف. ش

ضرورت همکاری متولیان در رعایت استاندارد‌های زیست محیطی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.