عسگریان گفت: در تلاش هستیم تا جشن عاطفه‌ها را در بازه‌هایی مشخص در یک سال تحصیلی برگزار کنیم.

احتمال برگزاری چندباره جشن عاطفه‌ها در طول سال تحصیلیبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا عسگریان معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد در نشست خبری درخصوص جشن عاطفه ها با بیان اینکه جشن عاطفه ها بسیار موفقیت آمیز بوده است گفت: ۲۰ درصد از کل منابع کمیته امداد در حوزه خیر و احسان از محل جشن عاطفه ها تامین می شود.

وی افزود: چشم انداز ما از برگزاری جشن عاطفه ها مدارس عاری از دانش آموز محروم در شروع سال تحصیلی است.

عسگریان با بیان اینکه نیازهای دانش آموزان شمارش شده است، گفت: جشن عاطفه ها بر دو بعد اساسی مدارس و رسانه ها استوار است.

وی با اشاره به اینکه در گذشته جشن عاطفه ها در یک روز برگزار می شد، گفت: در حال حاضر جشن عاطفه ها در یک بازه یک ماهه برگزار می شود و در تلاش هستیم تا جشن عاطفه ها را در بازه هایی مشخص در یک سال تحصیلی برگزار کنیم.

معاون مشارکت های مردمی با بیان اینکه لباس، نوشت افزار و کفش نیازهای اساسی دانش آموزان محسوب می شود گفت: برای تامین این منابع با بسیاری از مراکز تولیدی قرارداد بسته ایم.

عسگریان از برنامه ویژه برای رفع محرومیت در مدارس خبر داد و گفت: برقراری ارتباط پیوسته و سازمانی بین مدارس دارا و مدارس محروم از برنامه های ما برای رفع نیاز دانش آموزان محروم در طول سال است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص اینکه با توجه به سابقه برگزاری جشن عاطفه ها بهتر است کمک های مردم به صورت نقدی باشد و یا کمک های کالایی، گفت: در کمک های نقدی امکان مانور بیشتری داریم؛ قطعا خرید اجناس مهم است اما یه شرط آنکه مردم کالاهای نو هدیه دهند.

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد با تاکید بر اینکه حفظ کرامات انسانی بسیار مهم است گفت: در سنوات گذشته بسیاری از افراد اجناس کهنه هدیه می کردند؛ نه تنها این اجناس قیمت گذاری و توزیع نمی شوند بلکه تمام هدایای کهنه امحا می شوند.

عسگریان با بیان اینکه در ۴ ماه ابتدای سال جاری در حوزه زکات ۴۴ درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش داشته ایم گفت: دلیل این مهم این است که بزرگترین کارگروه ها در حوزه زکات هستند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص پرداخت زکات گفت: اگر در انتظار اتفاقی مبارک در حوزه خیر و احسان هستیم باید زکات پرداخت شود.

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد سرانه زکات کشور را ۱۰ هزار میلیارد تومان بیان کرد و گفت: این در حالی است که سال گذشته ۳۷۰ میلیارد تومان زکات پرداخت شده است و پیش بینی ما برای سال جاری ۴۰۰ میلیارد تومان در حوزه زکات است. هدف ما نزدیک کردن این ارقام به ۱۰ هزار میلیارد تومان است.

عسگریان پرداخت زکات را اختیاری دانست و گفت: پرداخت خمس و زکات کمک شایانی به فقرزدایی می کند و اگر ۶۰ درصد جمعیت زکات پرداخت کنند، شاخص های امنیت ملی تغییرات زیادی خواهد داشت.

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد افزود: در ۴ ماه ابتدای سال گذشته ۱۶۰ میلیارد تومان کمک های مردم در حوزه اکرام بوده است. این رقم در مدت مشابه سال جاری با رشد ۲۷ درصدی یه مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

عسگریان خاطرنشان کرد: با وجود شرایط اقتصادی کنونی، مردم کمک های بیشتری به نیازمندان می کنند.

وی گفت: ۱۵۰ هزار نفر یتیم و ۱۴۰ هزار خانواده محسنین تحت پوشش کمیته امداد هستند. یعنی حدود ۱۹۰ هزار نفر خانواده اکرام و محسنین ما هستند و ۸۲۰ هزار نفر حامی طرح اکرام و محسنین هستند.

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد در ادامه گفت: متوسط پرداخت هر حامی برای ایتام ۳۰ هزار تومان است و اگر هر یتیم ۴ حامی داشته باشد متوسط دریافتی هر یتیم ۱۲۰ هزار تومان است.

عسگریان گفت: توزیع حامی ها متفاوت است و ممکن است یک یتیم ۶ حامی و یک یتیم ۲ حامی داشته باشد. یکی از برنامه های کمیته امداد توزیع یکنواخت حامی ها در مناطق محروم است.

وی افزود: ظرف مدت ۴۵ روز آینده، حامیان ایتام می توانند به صورت آنلاین پرداخت عامه و پرداخت به یتیم خاص را انجام دهند و حساب ایتام ۱۰۰ درصد انفرادی است.

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد درخصوص تاریخ جشن عاطفه ها گفت: روز پانزدهم و شانزدهم شهریور ماه پایگاه های ما دایر می‌شوند اما جشن عاطفه های اصلی روز یازدهم مهرماه در مدارس برگزار می شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۸۰ میلیارد تومان کمک نقدی و غیر نقدی در جشن عاطفه ها جمع آوری شده است گفت: سعی می کنیم این رقم در سال جاری افزایش داشته باشد.

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد در پاسخ به سوال خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نحوه شفاف سازی کمک های مردمی در جشن عاطفه ها و نوع نظارت بر نحوه هزینه کرد این کمک ها گفت: نهاد کمیته امداد اگر شفاف سازی نکند قطعا آسیب می بیند چرا که به طور مستقیم با کمک های مردمی سروکار دارد.

وی خاطرنشان کرد: در مدارس با حضور نماینده کمیته امداد، اولیا و مربیان و مدیر مدرسه، نحوه هزینه کرد کمک های مردمی در جشن عاطفه ها صورت جلسه می شود و پس از تایید دو طرف تمام صورت حساب ها بایگانی می شوند.

عسگریان تصریح کرد: همچنین پس از اتمام سال تحصیلی صورت حساب کمک های افرادی که به طور مستقیم به مدارس کمک کرده اند و نحوه هزینه کرد آن به اشخاص نمایش داده می شود تا درصورت تمایل برای سال تحصیلی جدید نیز کمک های خود را ارائه دهند.

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد با اشاره به اینکه در حال حاضر هزار و ۱۰۰ مرکز نیکوکاری موجود است گفت: طبق برنامه در تلاش هستیم این رقم را در سال جاری به ۲ هزار مرکز نیکوکاری افزایش دهیم.

عسگریان افزود: سال گذشته ۲۸۳ میلیارد تومان از محل مراکز نیکوکاری جمع آوری شد این رقم رشد ۶۹ درصدی داشت و بی سابقه بود.

وی شناسایی و کمک به محرومین محله که تحت پوشش کمیته امداد نیستند را نقطه قوت مراکز نیکوکاری دانست و گفت: نظارت با دخالت متفاوت است نباید در کار مراکز نیکوکاری دخالت کرد اما نظارت های لازم صورت می گیرد.

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد با تاکید بر اینکه مردم می توانند برای مشارکت در جشن عاطفه ها از طرق پرداخت های اینترنتی اقدام کنند گفت: تماس با شماره ۰۹۶۸۸۷۷، آسان پرداخت *۸۸۷۷*۱# ، اپلیکیشن سنا و سکه، سایت کمیته امداد و شماره حساب هایی که در شهرستان های مختلف اعلام می شود راه های آنلاین مشارکت در جشن عاطفه ها است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار