معاون دادستان مشهد گفت : زنان برای حل مشکلات خود نیاز به مشاور دارند و مراجعه به مشاور هزینههای زیادی بههمراه دارد ؛ بنابراین باید جلسات مشاوره رایگان برای زنان درنظر گرفته شود.

ایجاد بیمه مشاوره‌ای زنان یک ضرورت استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ نیره عابدین زاده معاون دادستان مشهد گفت : از منظر قانون، تمام مواردی که منجر به نقض حقوق زنان در جامعه می شود به عنوان خشونت علیه زنان مطرح است.

وی افزود: قشر زنان کشور نسبت به برخی از حقوق و تکالیف خود آگاهی کمی دارند؛ ناآگاهی نسبت به قوانین و روش‌هایی که زنان برای حل مشکلات خود به کار می گیرند در برخی از زمان‌ها منجر به خشونت علیه زنان می شود.

عابدین زاده ادامه داد: به دلیل ناآگاهی نسبت به برخی از قوانین، زنان با کوچکترین مسأله به مراکز کیفری مراجعه کرده و علیه خانواده و معمولاً همسر خود، شکایت می کنند؛ نکته اینجاست که این شرایط، حجم عمد‌های از پرونده‌های قضایی را به همراه دارد.

معاون دادستان مشهد با اشاره به اینکه راه حل این مشکل افزایش آگاهی مردم است، تصریح کرد: زنان برای حل مشکلات خود نیاز به مشاور دارند و به دلیل ناتوانی در پرداخت هزینه شکایت کیفری می‌کنند، چون هزینه کمتری دارد؛ بنابراین باید جلسات مشاوره رایگان برای زنان درنظر گرفته شود.

عابدین زاده با اشاره به بحث آزار جنسی زنان معتاد افزود: در زمینه زنان آسیب دیده اجتماعی برنام‌های اجرا شده است که در راستای آن، چند سازمان در کنار یکدیگر به تعامل پرداختند.

وی ادامه داد: در این برنامه زنان آسیب دیده اجتماعی در فرایندی حمایت کننده قرار می گیرند تا درمان و توانمند شوند و سالم به جامعه بازگردند.

معاون دادستان مشهد گفت: ممکن است چنین نمونه‌هایی در نیروی انتظامی به عنوان جرم مشهود دستگیر شوند، اما به هیچ عنوان برای آن‌ها پرونده کیفری تشکیل نخواهد شد، بلکه حمایت‌های اجتماعی برای آن‌ها درنظر گرفته می شود و اگر هم نیاز باشد به خانه‌های امن فرستاده می شوند.


انتهای پیام // ن. ط
 
 


لزوم ایجاد بیمه مشاوره‌ای زنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.