مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: درصورت پرداخت ۶ میلیارد تومان برای اولین بار در تاریخ کل بدهی‌های پرسپولیس تسویه می‌شود.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان حمیدرضا گرشاسبی در حاشیه آخرین تمرین تیم فوتبال پرسپولیس پیش از سفر به دوحه برای برگزاری دیدار دور رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا مقابل الدحیل قطر گفت: از اهالی رسانه که همه جا حضور دارند و فعالیت های ورزشی به ویژه اخبار تیم پرسپولیس را پوشش می دهند، تشکر می کنم. امروز(شنبه) آخرین تمرین ما برگزار شد و ظهر فردا برای انجام دادن این بازی حساس به قطر می رویم. انشالله بچه هایمان بتوانند از آن بازی با نتیجه بازگردند.

۲۷ شهریور در ورزشگاه سرخ پوش آزادی نتیجه نهایی را برابر الدحیل کسب می کنیم

او ادامه داد: همه چیز مهیاست و کادرفنی و تدارکات همه کارها را انجام داده اند. پرسپولیس از فعالیت در ۲ پنجره نقل و انتقالاتی محروم بوده است و برخی بازیکنانمان هم جدا شدند اما با همین بضاعت فعلی به جنگ تیمی می رویم که هزینه های زیادی انجام داده است. با این حال برای یک بازی تماشاگرپسند، خوب و قابل قبولی به قطر سفر می کنیم. انشالله ۲۷ شهریور هم در ورزشگاه سرخ پوش آزادی برای گرفتن نتیجه نهایی با الدحیل بازی می کنیم.

در ۳ بازی اخیر فقط نتیجه نگرفتیم اما موقعیت های زیادی ایجاد کردیم

گرشاسبی درباره توقف پرسپولیس در ۳ هفته اخیر لیگ برتر و نگران کننده بودن این امر اظهار داشت: ما فقط نتیجه نگرفتیم اما همه کارشناسان و رسانه ها می دانند در تمام بازی ها موقعیت های خوبی ایجاد می کنیم و تیم های حریف هم از آغاز بازی با ما دفاعی کار می کنند. با این شرایط کار سخت می شود و توپ هایمان وارد دروازه نمی شود. در همین بازی با صنعت نفت ۲ فرصتمان به تیر خورد. ۲ موقعیت گلزنی ۱۰۰ درصدی را از دست دادیم و یک پنالتی هم برای پرسپولیس نگرفتند.

او افزود: از طرفی جای گلایه دارد داور بازی ما با صنعت نفت درحالیکه ۲ بار برای استراحت و آبخوری بازیکنان روند بازی را متوقف کرد. بازیکنان بارها خود را روی زمین انداختند و تور دروازه ها پاره شد، به صورت منطقی وقت اضافی نگرفت. این مسائل جای سوال دارد که امیدوارم تیم داوری و کمیته داوران بررسی بیشتری روی آن انجام بدهند.

قضاوت ها نباید روحیه بازیکنان ما را در لیگ قهرمانان آسیا تحت تاثیر قرار دهد

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس تصریح کرد: هرچند پرسپولیس ۳ سال متوالی در کورس قهرمانی است اما باید قضاوت ها به شکلی باشد که بازیکنان ما در آستانه لیگ قهرمانان آسیا از لحاظ روحی و روانی تحت تاثیر قرار نگیرند. امیدوارم این مسائل تکرار نشود.

خارجی ها با یک تلفن قبول کردند پولشان را قسطی بدهیم اما برخی طلبکاران داخلی می خواهند پرسپولیس را نابود کنند

گرشاسبی درباره اینکه آیا معضل بدهی های پرسپولیس که این تیم را در آستانه حذف از فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا قرار داده رفع شده است یا خیر، گفت: آنچه در توان داشتیم به کار گرفتیم تا ۲۸ پرونده خارجی بسته شود. البته ۲ پرونده را به صورت قسطی جمع کردیم. جالب اینجاست خارجی هایی که آنها را نمی شناسیم با یک تماس تلفنی حاضر شدند مطالباتشان به صورت اقساطی دریافت شود اما برخی طلبکاران داخلی که درست نیست از آنها اسم ببرم تحت هیچ شرایطی کوتاه نمی آیند و به ظاهر تمایل دارند پرسپولیس نابود شود.

با پرداخت ۶ میلیارد برای اولین بار در تاریخ کل بدهی های پرسپولیس تسویه می شود

او افزود: حدود ۲۰۰ بازیکن و مربی از پرسپولیس طلبکار بودند که تنها مطالبات ۱۵ تا ۱۶ نفر از آنها پرداخت نشده است. با پرداخت ۵/۵ تا ۶ میلیارد تومان برای اولین بار در تاریخ پرسپولیس بدهی های تیم تسویه می شود و از این لحاظ نگرانی نداریم.

بدهی مالیاتی بزرگ ترین کارخانه ها هم به اندازه پرسپولیس سر به فلک نمی کشد

گرشاسبی درباره بدهی های مالیاتی باشگاه پرسپولیس بیان کرد: این بدهی مالیاتی قصورهایی بوده است که امثال من کوتاهی کرده اند و اسناد مستدل را در زمان مقرر ارائه نکرده اند تا ماموران مالیاتی به صورت علی الراس و تخمینی مالیات را محاسبه کنند. سال به سال هم این بدهی تخمینی شامل جریمه شده است. فکر نمی کنم بزرگ ترین کارخانه ها هم بدهی های مالیاتی شان تا این اندازه سر به فلک کشیده باشد.

پرونده بدهی مالیاتی پرسپولیس به کمیسیون ماده ۲۵۱ مکرر ارجاع شده است

او افزود: با همت وزیر اقتصاد و دارایی و همچنین وزیر ورزش و جوانان این امر به کمیسیون ماده ۲۵۱ مکرر ارجاع شده است تا باردیگر به صورت عادلانه بدهی مالیاتی را مشخص و به ما اعلام کنند تا اقساطی پرداخت کنیم.

زهرا نعمتی به دلیل تاخیر ۳۰ ثانیه ای از بازی های آسیایی حذف شد اما استقلال حتی به زمین هم‌ نیامد

گرشاسبی درباره آخرین وضعیت پرونده سوپرجام فوتبال ایران بیان کرد: رای سوپرجام مشخص است. زهرا نعمتی به دلیل تاخیر ۳۰ ثانیه ای ادامه رقابت هایش در بازی های آسیایی را از دست داد و حذف شد اما باشگاه استقلال روز برگزاری سوپرجام حتی در زمین حاضر نشد. اعتراض باشگاه استقلال به صورت قانونی رسیدگی می شود اما رای مشخص است و توجیه منطقی ندارد که بخواهد تغییر کند.

زمان لغو سوپرجام فتحی مدیرعامل استقلال نبود که بخواهد به ما رکب بزند

او درباره اظهارات امیرحسین فتحی، سرپرست باشگاه استقلال مبنی بر اینکه "می خواستیم پرسپولیس را فریب بدهیم و با وجود اینکه اعلام کرده بودیم ۲۹ تیر به زمین نمی آییم اما در آن تاریخ مقابل پرسپولیس حاضر می شدیم" گفت: فتحی در آن زمان مدیر باشگاه استقلال نبود که بخواهد به ما رکب بزند. معمولا شورای تامین پیش از برگزاری بازی های حساس مانند دربی ها برای ایجاد هماهنگی های لازم و تشریح شرح وظایف هر نهاد تشکیل جلسه می دهد. ملکی به عنوان نماینده استقلال در آخرین جلسه پیش از برگزاری بازی شرکت و اعلام کرد برای برگزاری سوپرجام در تاریخ مقرر آمادگی نداریم و تیممان خارج از کشور است. مهدی تاج ۳ بار از او سوال کرد ۲۹ تیر در زمین حاضر می شوید که جواب داد تیم ما در آن بازی به ایران نمی رسد. به همین دلیل ادامه دادن این مباحث جالب نیست و ما منتظر رای نهایی هستیم.

با استقلالی ها کری نمی خوانیم اما رای سوپرجام باید به سرعت اجرا شود

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس درباره حواشی ایجادشده پس از سخنان امیرحسین فتحی در روز برگزاری دیدار پرسپولیس و صنعت نفت نسبت به بازی سوپرجام گفت: یکی از وظایف ما اینست که آرامش را به هواداران تزریق کرده و بدون نگران کردن آنها، فضا را ملتهب نکنیم. باید این عدالت برقرار شود که به این کار دامن نزند. هر ۲ تیم هواداران زیادی دارند و زیبا نیست بخواهیم این بحث ها را مطرح کنیم. رای مشخص است و باید تصمیم نهایی کمیته استیناف به سرعت اعلام می شد تا کار به چنین جایی نرسد. ما کری خوانی نداریم چراکه قانون باید اجرا و عملیاتی شود.

باید کاپ سوپرجام را به پرسپولیس بدهند

گرشاسبی درباره اینکه آیا تا نیم فصل لیگ برتر کاپ قهرمانی سوپرجام به پرسپولیس تحویل داده می شود یا خیر، گفت: حتما جام را به ما می دهند.

نگرانی خاصی درباره پرداخت مبلغ قرارداد بازیکنان وجود ندارد

او درباره مشکلات مالی بازیکنان پرسپولیس و گلایه آنها گفت: ندیده ایم آنها گلایه کنند اما طبق برنامه ریزی هایمان قرار بود درصدی از پیش پرداخت های بازیکنان را پرداخت کنیم که این کار را هم انجام داده ایم و نگرانی خاصی وجود ندارد.

هرگاه نتوانم چرخ پرسپولیس را جلو ببرم خیانت نمی کنم و به میز نمی چسبم

گرشاسبی درباره دریافت حکم مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس و بحث ممنوع بودن فعالیت بازنشسته ها گفت: مسئولیتم سنگین تر شد اما این امر برای من تفاوتی ندارد چراکه آدم تا لحظه و ثانیه آخر مسئولیتش باید با تمام وجود کار کند و نباید کم فروشی کند. قول داده ام هرگاه نتوانستم چرخ پرسپولیس را رو به جلو حرکت دهم قطعا خیانت نمی کنم و به میز نمی چسبم تا آسیب بیشتری وارد کنم تا فرد توانمندتری جایگزین شود.

تاج اولویت را به تمرین پرسپولیس داد

او درباره حضور مهدی تاج در تمرین پرسپولیس اظهار داشت: تاج محبت کرد و طبق تماسی که با من داشت اعلام کرد پیش از سفر پرسپولیس به دوحه می خواهد سری به بازیکنان ما و همچنین استقلال بزند. این کار را هم انجام داد اما به دلیل اینکه ما قرار است به دوحه برویم اولویت را به پرسپولیس داد و در تمرین ما حاضر شد تا بازیکنان پرسپولیس زودتر تمرینشان را برگزار کنند و برای بستن چمدان های خود به منزل بروند.

بیش از ۹۳ درصد بدهی های پرسپولیس را پرداخت کرده ایم

او درباره اینکه آیا بدهی های پرسپولیس تا تاریخ ۹ شهریور(ضرب الاجل AFC به تیم های بدهکار برای دریافت مجوز حرفه ای) پرداخت می شود یا خیر، گفت: تلاش خود را انجام داده ایم و بیش از این نمی توانم به تنهایی کاری انجام دهم. البته وزارت ورزش هم نگران است و به همراه سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال کارها را پیگیری می کند. بیش از ۹۳ درصد بدهی ها را پرداخت کرده ایم و باقی مانده را باید کمک کنند تا از این مرحله عبور کنیم.

تورم اقتصادی هزینه های ما را ۳ تا ۴ برابر کرد

گرشاسبی درباره اینکه با توجه به تورم های اقتصادی آیا حامی مالی پرسپولیس مبلغ قرارداد منعقد شده را افزایش داده است یا خیر، گفت: تورم ناگهانی که در طول ۲ تا ۳ ماه اتفاق افتاد آسیب زیادی به پرسپولیس زد. ابتدا ارز دولتی باشگاه حذف شد و همین امر سبب شد ۳ تا ۴ برابر هزینه کنیم. البته تورم شامل بحث افزایش مبلغ قرارداد از سوی حامی مالی نشد که این امر هم به ما آسیب وارد کرد که باید دید با نشست های مختلف می توانیم این معضل را حل کنیم یا خیر.حامی مالی از یک شهریور قرار است به ما پرداختی داشته باشد.

وکیل گابریل پول او را ندهد مطالباتی که نزد ما دارد برمی داریم

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس درمورد معضلاتی که در برخی پرونده های داخلی این این تیم و همچنین پرونده فرناندو گابریل به وجود آمده است، بیان کرد: به حدی پرونده داریم که یک ضرب در دادگاه های بین المللی محکوم می شویم. پرونده گابریل هم به همین شکل است. پول را به وکیل او پرداخت کرده بودیم اما به دلیل اینکه پول دست بازیکن رسیده بود گابریل از باشگاه شکایت کرد. از طرفی ما در خطر محرومیت و کسر ۶ امتیاز بودیم.‌به همین دلیل یک قسط به او پرداخت کردیم که در ادامه وکیلش اعلام کرد سایر مطالباتش را پرداخت می کند. در همین کش و قوس تلاش می کنیم. وکیل گابریل مطالباتی نزد ما دارد که اگر پول این بازیکن را ندهد از آن مبلغ برمی داریم.


بیشتر بخوانید: برانکو: السد تیم قدرتمندی است/ هیچ ضعفی در این تیم ندیدم


اظهارات گرشاسبی در حاشیه تمرین پرسپولیس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۰۹:۵۳ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
شصت میلیارد بدی تو کشور ایران کسی بدون کار و بدون مسکن نمیمونه آقای عزیز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۵ ۰۳ شهريور ۱۳۹۷
ما ملت که راضی نیستیم پول بیت المال رو خرج فوتبال کنید که هیچ وقت نتیجه نمیگیرن اگه این پولا خرج کشتی و رزمی و .... میشد که مدال اور هستن باز یه چیزی
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۰۳ ۰۳ شهريور ۱۳۹۷
پول بیت المال هست بدین مشکلی نداره که.این بچه های فوتبال خیلی زحمت میکشن تو این اوضاع بد اقتصادی بدجور عرق میریزن و فوتبال این مملکت رو از نظر باشگاهی تو سطح اول آسیا نگه داشتن بدین بهشون نوش جونشون بشه حقشونه!!
آخرین اخبار