کشور در حال حاضر به آرامش نیاز دارد/ از رئیس جمهور می خواهیم به دور از عصبانیت و به صورت کارشناسی به سوالات نمایندگان مجلس پاسخ دهند

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین گفت: از رئیس جمهور می خواهیم به دور از عصبانیت و به صورت کارشناسی به سوالات نمایندگان پاسخ دهد و به حواشی مطرح شده در فضای مجازی توجهی نکند.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدرضا باهنر دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین عصر امروز شنبه 3 شهریورماه در نشست ماهیانه این حزب با اشاره به اینکه هفته آینده مجلس دو موضوع مهم را پیش رو دارد گفت: سوال از رئیس جمهور و استیضاح وزیر اقتصاد دو موضوع مهم در روند کار مجلس در هفته آینده است.

وی ادامه داد: از رئیس جمهور می خواهیم به دور از عصبانیت و به صورت کارشناسی به سوالات نمایندگان پاسخ دهد و به حواشی مطرح شده در فضای مجازی توجهی نکند و در نظر داشته باشد کشور در حال حاضر به آرامش نیاز دارد و همچنین نمایندگان هم به این موارد دقت کرده و در رفتار ها و گفتار ها حفظ شان کنند.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین  افزود: رئیس جمهور در جریان سوال در مجلس، وظیفه پاسخگویی به نمایندگان را دارد و نمایندگان هم وظیفه طرح سوال در چهارچوب سیاست های نظام اسلامی را عهده دارند و امیدواریم در پایان نماینده ها قانع شوند.

باهنر گفت: زمانی که در مجلس به رئیس جمهور توهین شد، با واکنش شدید رهبر معظم انقلاب همراه گشت و طبیعی است که در شرایط امروز کشور، توهین و کنایه به مسئولی که موجب تضعیف نظام اسلامی شود اصلا صحیح نیست.

وی ادامه داد: در این مجلس اتفاقی رخ داده که در هیچ کدام از ۹ مجلس قبلی سابقه نداشته و آن عدم وجود فراکسیون اکثریت است که باعث می شود نتوانند در برخی تصمیمات ائتلاف کنند و گاهی هم موفق نشوند. همچنان که سه وزیر را در یک هفته استیضاح کردند و در هیچ کدام موفق نبودند و بعضی ها تحلیل کردند که این مجلس ضعیف است.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه در مجلس دهم تندروی ها و افشاگری های غیرضروری مشاهده شده، تصریح کرد: در زمینه روند استیضاح وزیر اقتصاد، مجلس باید حداکثر دقت را داشته باشد.

باهنر از صاحبان تریبون و کسانی که مخاطب دارند در خواست کرد که تلاش کنند و کارنامه عادلانه و عاقلانه از چهل سال گذشته انقلاب ارائه دهند و در این میان از جبهه گیری خاص دوری کرده و به بیان واقعیات و مشکلات بپردازند تا با رفع آن ها در راه پیشرفت قدم برداریم.

وی تاکید کرد: اگر مشکلاتی هم باشد مربوط به یک دولت و یک جناح خاص نیست و خوشبختانه همه جناح ها در دوره ای سکان دولت را در دست گرفته اند و اگر مشکلی هم باشد، مربوط به همه است و فرافکنی جایز نیست.

باهنر ادامه داد: حدود ۶۸ درصد جمعیت کشور دوران قبل از انقلاب را درک نکرده اند و با یک قدم حرکت به جلو حدود ۶۰ درصد امام و دفاع مقدس را، که این لازمه تدوین کارنامه نظام در طول چهل سال گذشته برای پاسخ به افکار عمومی است.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به اینکه قبل از انقلاب در تعدادی از شاخص ها در رتبه صد قرار داشتیم و امروز جایگاهی زیر رتبه بیستم داریم گفت: در شاخص توسعه انسانی هم از 90 کشود دیگر پیشی گرفتیم و این درحال بوده که دشمنان قسم خورده ای داشته ایم که از روز اول پیروزی انقلاب، تحریم وضع کرده و به دشمنی پرداخته اند.

باهنر گفت: هنوز معتقدم که به مجلس دوم نیاز داریم، چرا که امروز اولویت نمایندگان منافع قومی، منطقه ای، صنفی و جنسیتی است و وقت تفکر و یا تخصصی برای پرداختن به اولویت های ملی را ندارند.

وی با اشاره به آشوب های دی ماه سال قبل اظهار کرد: در پایش میدانی متوجه شدیم که رسانه های داخلی و صحبت های برخی مسئولین در بروز بیشتر این اتفاقات نقش مهمی داشت، تا آنجا که رسانه ها روی سه محور ناکارآمدی نظام و مسئولان ، فساد ساختاری و دعوت مردم در خیابان برای مطالبه گری حرکت می کردند.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین برخی اظهارات را موجب تشویش افکار عمومی دانست و گفت: متاسفانه در دوره ای وزیر اقتصاد سابق، معاون اول رئیس جمهور و برخی مسئولان دیگر با بیان مبالغ و اعداد و ارقام غیر واقعی و عجیب ذهن مردم را درگیر کرده و آن ها را نسبت به نظام به شدت بدبین کردند، همچنان که گاهی تریبون نماز جمعه نیز به این اتفاقات دامن می زند.

باهنر تصریح کرد: امروز تورم در کشور متوسط ۲۲ درصد است که رقم بالایی محسوب می شود و نرخ رشد ما ۳/۲ بوده که رقم کمی است و بیکاری نیز در کشور بیشتر دو رقمی بوده است.

وی با بیان اینکه شرایط اقتصادی حاکم حاصل جوِ روانی در کشور است و هنوز آثار تحریم به کشور وارد نشده، گفت: سال گذشته پس از ورشکستی برخی موسسات مالی، صد هزار سرمایه ده تا صد میلیون تومانی آزاد شد و اگر دولت آینده نگر بود اجازه ایجاد سیل توسط این حجم از نقدینگی را نمی داد که نتیجه اش گرانی دلار بود و جالب این بود که در آن زمان سود بانکی هم کاهش پیدا کرد.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به اعلام وزارت دفاع مبنی بر واگذاری ۱۳۰ شرکت تابعه نیروهای مسلح تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا شرکت های کوچک را به سودآوری برسانیم.

وی تشکیل جلسه روسای سه قوه با تدبیر مقام معظم رهبری را بسیار مفید دانست و گفت: این جلسه در واقع فرماندهی اقتصاد کشور را بر عهده دارد و باید با هم افزایی بیشتر در جهت رفع مشکلات کشور تلاش کند.

باهنر جو تبلیغاتی در کشور را عامل مهمی در یاس و ناامیدی مردم دانست و تصریح کرد: بنا به فرمایش رهبر انقلاب هیچ مشکلی نیست که به دست خودِ ایرانی ها قابل حل نباشد.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین گفت: در جلسه ای از رئیس قوه قوه قضائیه خواسته ام که قرارگاهی برای دفاع از سرمایه و سرمایه گذار صالح و پاک تشکیل دهیم، زیرا در برخی موارد مشاهده می شود که سرمایه گذاران خوب با انتظارات غیر منطقی از سرمایه گذاری منصرف می شوند.

وی از انتخاب خجسته پور به عنوان قائم مقام دید جامعه اسلامی مهندسین خبر داد و افزود: وی با راگیری اعضای شورای مرکزی و در راستای سیاست جوانگرایی این مجموعه انتخاب شد. همچنین نجابت مسئول واحد فنی و حرفه ای و نیک فر هم به عنوان مسئول تشکیلات جوانان به انجام وظیفه خواهند پرداخت.

باهنر گفت: نباید اگر مدیری گناهی کرد آن را به پای همه مسئولان نوشت و کسی که به پست و مقامش به چشم طعمه و لقمه بنگرد کارکردش برای نظام مضر است. دوره سختی را در کشور پیش رو داریم و امیدواریم با تمهیدات خسارات را جبران و با تصمیمات خطیر راه را  بر مشکلات پیش رو ببندیم.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به اتفاقات اخیر درباره مدیران دو تابعیتی و تصور مردم از این موضوع تاکید کرد: اختلاف نظر بین مجلس، وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه تنها بر سر ۲۰ مدیر است که گمان می رود دوتابعیتی هستند و این در حالی است که تصور مردم این بوده که همه مدیران کشور دو تابعیتی هستند و این نتیجه جو سازی تبلیغاتی است.

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار