دوره تربیت مربی زندگی (سیتی‌استیج) به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه برگزار شد.

دوره تربیت مربی زندگی در کرمانشاهبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، نبی بستان، مدیر اجرایی و سخنران علمی دوره‌های مربیگری زندگی در کرمانشاه گفت : نهمین دوره تربیت مربی زندگی (سیتی‌استیج) به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه و مشارکت موسسه پل مثبت‌اندیشان سلامت، کانون مهدهای‌کودک، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، معاونت امور اجتماعی سازمان بهزیستی، شهرداری منطقه هفت در آمفی‌تئاتر پارک کوهستان کرمانشاه برگزار شد.

وی گفت : در این برنامه با اشاره به اهمیت مهارت‌های اجتماعی و نقش بازی و شادی در مراحل رشد و تحول کودکان بازی یکی از مولفه‌های مهم در رشد کسب مهارت‌های اجتماعی کودکان است.

بستان با بیان این که شادی و بازی شغل کودک است، گفت: مهارت‌های اجتماعی مجموعه توانمندی‌هایی است که موجب موفقیت در زندگی اجتماعی کودک می‌شود و بازی به‌عنوان هرگونه فعالیت جسمی یا ذهنی هدفدار که به صورت فردی یا گروهی انجام شود، موجب کسب لذت و برآورده شدن نیازهای کودک خواهد شد.

مدیر اجرایی دوره تربیت مربی زندگی (سیتی‌استیج) در کرمانشاه با تاکید بر این که کودکان سرمایه اجتماعی و سرمایه مالی خانوداه و والدین هستند، بیان کرد: والدین باید با برنامه‌ریزی، همراهی و حمایت از این سرمایه‌های اجتماعی مراقبت کنند.

وی گفت: کودکان نیاز دارند اشتباه کنند و از طریق بازی کردن تخلیه هیجانی شکل گیرد و رنج‌های و نا‌امنی دوران گذر از مراحل رشد را با اعتمادسازی به والدین و از طریق کسب آموزش در مهد‌کودک و مدارس بتوانند آینده خوبی برای خود ترسیم کنند.

بستان به تاثیر نقش پدر و مادر در تربیت کودک اشاره و بیان کرد: پدر و مادر باید با همفکری و مشورت در تربیت کودک سهیم باشند و بتوانند تربیت دوسویه نداشته باشند و در تشویق و تقویت رفتارها متناسب با نیازهای کودکان رفتار کنند.

وی همچنین به نقش والدین در آموزش و نحوه تعامل با کودکان و رفتارهای درون خانواده اشاره کرد و گفت: کودکان از طریق تقلید و سرمشق گیری از والدین خیلی از مهارت‌های اجتماعی را کسب می‌کنند.

بستان نقش آموزش به منظور کسب دانش و آگاهی، راهکارهای تغییر رفتار، باور و نگرش به موضوع و تغییر در عملکرد را از مفاهیم بنیادی تربیت مهارت‌های اجتماعی کودکان عنوان کرد.

سخنران علمی دوره‌های مربیگری زندگی در کرمانشاه تاکید کرد: امروزه هوش هیجانی یکی از ابزارهای مهم شناسایی سلامت روان کودکان محسوب می‌شود که توجه به این موضوع بسیار مهم است.

وی گفت: ارائه مهارت‌های اجتماعی به کودکان الزام توسعه در آینده خواهد بود.

گفتنی است، در نهمین استیج به همه کودکان جوایز نفیسی اهدا شد و در پایان به همراهی کودکان و شرکت کنندگان پیام استیج با عنوان «کودکی یعنی آرامش ، لذت ، هیجان» قرائت شد تا به‌عنوان سفیران استیج این پیام را به گوش سایر شهروندان برسانند و الگو‌سازی پیام‌های استیج راهشگای رشد مهارت‌های اجتماعی کودکان عزیز کرمانشاهی باشد.

دهمین سیتی استیج پنج‌شنبه هشتم شهریورماه اختتامیه طرح تابستانی سیتی‌استیج دوره‌های مربیگری زندگی با برگزاری ویژه برنامه گرامیداشت عید سعید غدیرخم با عنوان رفتار شهروندی و مسؤولیت‌پذیری برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام/د

 

اختتامیه دهمین دوره سیتی استیج در کرمانشاه برگزار می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.