کرمانشاه؛

بازدید امام جمعه کرمانشاه از دوره تربیت مربی کودک و نوجوان در استان

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه از دوره های در حال برگزاری تربیت مربی کودک و نوجوان - ویژه طلاب و روحانیون جوان استان - که در سازمان جهاد دانشگاهی استان در حال برگزاری است، بازدید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ آیت الله مصطفی علماء نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در این بازدید ضمن ابراز خرسندی از آشنایی طلاب و روحانیون جوان با روش های هنری برای بیان مفاهیم مذهبی گفت: امروزه زبان هنر یکی از رساترین ابزارها برای آموزش است.

وی گفت: برای باور پذیری عمیق تر مفاهیم مذهبی باید مربیان کودکان به زبان و ابزارهای نوین مجهز باشند و برگزاری این دوره ها مطمئناً می تواند آموزش های طلاب را تاثیر گذارتر کند.

 علیرضا شایق مسئول برگزاری این دوره نیز گفت: دوره تربیت مربی کودک و نوجوان ویژه طلاب و روحانیون جوان که در سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه در حال برگزاری است از دوره هایی است که توسط دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در سراسر کشور در حال اجراست و در استان ما با حمایت نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه، آیت اله محمدی عراقی نماینده مردم استان در خبرگان رهبری، مدیریت حوزه های علمیه استان و اوقاف و امور خیریه و دانشگاه ها برگزار شده است.

وی گفت: در این دوره 63 تن از طلاب و روحانیون خواهر و برادر جوان که از همه حوزه های استان گزینش شده اند، حضور دارند.

وی ادامه داد: مربیان این دوره درکانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، مساجد، مدارس و کانون های مساجد مشغول آموزش خواهند شد.

شایق تصریح کرد: این دوره 12 هفته است که در هر دوره 12 ساعت آموزش با محتوای قصه گویی، داستان نویسی، طراحی، نقاشی، خلاقیت، آشنایی با ادبیات کودک و نوجوان، شعر، بازی های نوین و بازی هایی بر اساس مفاهیم قرآنی و روانشناسی کودک آموزش می بینند.

وی گفت: این دوره ها برای نخستین بار است که در استان برگزار می شود.

شایق در پایان گفت: پیش از این نیز دوره های تربیت و مشاور دینی، مدیریت مساجد ویژه ائمه جماعات، دوره آموزش و پرورش حس مذهبی ویژه معلمان یرگزار شده است.

انتهای پیام/ح


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.