ده ها طرح عمرانی، خدماتی و رفاهی، امروز در دومین روز از هفته دولت در مناطق مختلف استان به بهره برداری رسید.

افتتاح ده ها طرح عمرانی مختلف در آذربایجان شرقیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛طرح های مختلفی در شهرستان آذرشهر با حضور مجید خدابخش استاندار آذبایجان شرقی ،افتتاح شد.


مجتمع باغچه سنتی شیخ زاده با 40 میلیارد ریال هزینه و اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم برای 100 نفر در روستای غله زار ، زیر سازی و آسفالت محوطه های داخلی مسکن مهر گوگان با هزینه کرد 9 میلیارد ریال، 8 طرح حوزه برق در شهرهای آذرشهر، ممقان و تیمورلو با هزینه کرد بیش از 15 میلیارد ریال و دیوار حائل رودخانه گنبرف با 1 میلیارد ریال هزینه درتیمورلو از جمله این طرح هاست.


استاندار آذربایجان شرقی در دیدار با مردم تیمورلو با اشاره به سرمایه گذاری 14 هزار میلیارد ریالی در طول یک سال گذشته در نقاط مختلف استان گفت: اشتغال زایی باید به همت بخش خصوصی انجام شود و وظیفه ما حمایت و توانمندسازی کارآفرینان است.


وی همچنین با تاکید بر تقویت بخش کشاورزی افزود: صنعت باید در خدمت کشاورزی باشد چرا که زمانی به رشد و پویایی می رسد که به وسیله صنعت پشتیبانی و حمایت شود.


وی گوگان و تیمورلو را در تولید محصول سیر از مناطق مستعد برشمرد و گفت: جوانان این منطقه می توانند با فرآوری سیر و گسترش صنایع تبدیلی این محصول، به اشتغال منطقه کمک شایانی کنند.


بهره برداری از طرح 124 واحدی مسکن مهر، آسفالت ریزی معابر 14 روستای و آبرسانی به روستاهای خوشه مهر، ینکی کند خوشه مهر و دیزج پروانه هم با هزینه کرد بیش از 100 میلیارد و 500 میلیون ریال در شهرستان بناب آغاز شد.


بهره برداری از 21 طرح زیرسازی، جدول گذاری و آسفالت معابر و همچنین بهسازی و نوسازی 250 واحد مسکونی روستایی هم با هزینه کرد بیش از 51 میلیارد و 460 میلیون ریال امروز در شهرستان اهر آغاز شد.


همچنین سند 33 واحدمسکونی در روستای قزلجه اهر به صاحبانشان اعطا شد.


13 طرح عمرانی از جمله مدرسه ابتدایی خیرساز روستای کرامه، گازرسانی روستاهای آغدرک، قواق عمولر، خوبستان، داوند، چهارخانوار، آسفالت ریزی معابر شهر آچاچی، بهسازی و نوسازی 58 واحد مسکونی روستایی و لوله گذاری، منبع آب و آسفالت معابر روستای شیخدرآباد در مجموع با هزینه کرد 39 میلیارد ریال هم در بخش مرکزی میانه به بهره برداری رسید.


چهار طرح عمراني هم در شهرستان مراغه شامل طرح هادي و بهسازي روستاهاي ينگجه، قره برقع، آهق و همچنین مقاوم سازي 817 خانه روستايی است که اجرای آنها در مجموع 23 ميليارد و 150 ميليون ريال هزينه در بر داشته است.


این طرح ها شامل بوستان محلی ستارخان، دیواره سنگی رودخانه مردق چای، خیابان های فجر و 12 متری شهرک ولی عصر و همچنین طرح هادی و آسفالت خیابان های روستای میدانجوق است که برای اجرای آنها در مجموع 14میلیارد ریال هزینه شده است.


طرح های عمرانی روستایی شهرستان هوراند هم امروز به بهره برداری رسید.


کانال آبیاری روستای چیناب، آبرسانی روستاهای حوریدرق و خداقلی، مرحله نخست طرح هادی روستا کنده، سیستم آبیاری تحت فشار 6 هکتاری در روستای تازه کند نصرآباد در مجموع با هزینه کرد 9 میلیارد و 810 میلیون ریال از جمله این طرح هاست.


دو طرح عمرانی شامل آسفالت راه روستای بنفشه درق و آبرسانی به روستای ینگجه عباسی ازتوابع بخش تیکمه داش هم با هزینه کرد بیش از 9 میلیارد ریال در شهرستان بستان آباد به بهره برداری رسید.


چند طرح عمرانی - خدماتی شامل پیاده راه شهر خمارلو، اجرای پست هوایی محلات شهر خمارلو و روستای تاتار، اصلاح خطوط 400 ولت هوایی در روستاهای گون گورمز، صفرلو، حسرتان و شهر خمارلو، اجرای کابل 20 کیلووات زمینی و همچنین تعمیر و بهسازی 2 مدرسه در مجموع با هزینه کرد 6 میلیاد و 710 میلیون ریال در شهرستان خداآفرین افتتاح شد.


طرح عمران روستایی در بخش مرکزی اسکو هم شامل مسیر گشایی، جدول گذاری و آسفالت راه روستای مجارشین با هزینه کرد ۵ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.


بهره برداری از آسفالت معابر روستاهای نانساء، رازیان، گل تپه و گوروان از توابع بخش مرکزی شهرستان عجب شیر به طول 24 هزار و 500 مترمربع زیربنا با حدود 5 میلیارد ریال هزینه آغاز شد.


طرح های عمرانی شهرستان هریس هم شامل جدول گذاری،زیرسازی و آسفالت معابر روستاهای نوجه ده و کرمجوان و همچنین بوستان کودک روستای کرمجوان در مجموع با هزینه کرد 4 میلیارد و 200 میلیون تومان، امروز در دومین روز از هفته دولت به بهره برداری رسید.


6 طرح عمرانی - خدماتی از جمله سنگ فرش کوی منابع طبیعی، آسفالت ریزی و جدول کشی خیابان های پرستار و شهید رجایی هم با هزینه کرد حدود 10 میلیارد ریال در شهرستان هشترود افتتاح شد.


۱۴هزارمتر مربع زیرسازی،جدول گذاری و آسفالت روستای کاسین شهرستان ورزقان هم با هزینه کرد 10 میلیارد ریال امروز به بهره برداری رسید.


همچنین بازسازی آرامگاه پیر خموش، عارف قرن هفتم هجری قمری هم با هزینه کرد 800 میلیون ریال واقع در شهر مرند، به اتمام رسیده و امروز از آن بهره برداری شد.

انتهای پیام/

 

 طرح های مختلف در آذربایجان شرقی افتتاح شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.