نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی گفت: اسکان دانشجویان در مکان های اجاره ای موجب برخی ناهنجاری های فرهنگی و فشارهای روانی برای دانشجویان می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ؛ محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان در مراسم افتتاح دو مجتمع بزرگ خوابگاه دانشجویی در این شهرستان گفت: زیربنای توسعه؛ نیروی انسانی توسعه یافته و توانمند است که دانشگاه ها نقش اساسی در پرورش این افراد و اجرایی شدن ایده های خلاقانه و کارآفرین دانشجویان دارند.

محمدرضا تابش افزود: آموزش، فرهنگ و رفاه سه رکن مهم در تربیت و شکل گیری شخصیت دانشجویان بعنوان مدیران آینده کشور است و خوابگاه های مناسب دانشجویی می تواند در ارتقای این شاخص ها نقش مهمی را ایفا نمایند.

عضو هیات امنای دانشگاه علم و صنعت ایران با اشاره به مشکلات تامین خوابگاه های مناسب دانشجویی در کشور گفت: مکان های اجاره ای برای اسکان دانشجویان بدلیل پراکندگی و عدم بهره مندی حداقلی از استانداردهای اولیه باعث ایجاد برخی ناهنجاری های فرهنگی، افت تحصیلی و فشارهای روانی برای دانشجویان  می شود.

تابش در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به پیشرفت های شهرستان اردکان در سال های اخیر گفت: برای حل مشکل تامین خوابگاه های دانشجویی از سال ها پیش توجه لازم به آن معطوف شده است و خوشبختانه امروز به همت خیرین و صنایع فولادی شهرستان شاهد افتتاح دو مجتمع خوابگاهی با اعتباری بیش از۱۱ میلیارد تومان هستیم که این خوابگاه ها قادر به اسکان بیش از پانصد نفر از دانشجویان  را دارد.

نماینده مردم اردکان به نحوه ورود خانواده خیر مرحوم فاتح و شرکت چادرملو به موضوع احداث خوابگاه های دانشجویی پرداخت و گفت: امیدوارم سایر خیرین خصوصا واحدهای صنعتی بومی شهرستان نیز در بخش آموزش عالی ورود کنند و بانی چنین پروژه های ماندگاری شوند.

انتهای پیام/ غ

نبود خوابگاه های دانشجویی عامل ایجاد برخی ناهنجاری های فرهنگی در جامعه است

 

 

برچسب ها: هفته دولت ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.