عملیات ساخت استانداردترین خوابگاه دانشجویی در یزد آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ 
مدیر کل امور دانشجویی وزارت بهداشت از خوابگاههای دانشجویی دختران و پسران و سلف سرویس این خوابگاهها بازدید کرد و از تهیه نقشه عملیاتی ساخت استانداردترین خوابگاه کشور در یزد خبر داد.

جلال نژاد جواد در جلسه ای که با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه و معاون و مدیر دانشجویی دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر 183 هزار دانشجو در دانشگاههای علوم پزشکی کشور مشغول به تحصیل می باشند که 80 هزار نفر از این دانشجویان در خوابگاههای دانشجویی ساکن هستند.

وی تصریح کرد: از مجموع 400 خوابگاه علوم پزشکی در کشور، 110 خوابگاه استیجاری بوده و بیش از یک چهارم این خوابگاهها، قدمتی بالای 25 سال دارد و نوسازی و بهسازی این ساختمانها امری ضروری است.

معاون توسعه مدیریت و منایع انسانی دانشگاه نیز در این جلسه، از آغاز عملیات ساخت مجتمع جدید خوابگاهی در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: این مجموعه خوابگاهی با اعتباری بالغ بر 90 میلیارد ریال و با زیر بنای هشت هزار متر مربع، ظرفیت اسکان 400 دانشجو را نیز دارا می باشد.

محمد رضا وفایی نسب خاطر نشان کرد: با مساعدت های معاونت دانشجویی وزارتخانه و هماهنگی های صورت گرفته با دفتر فنی دانشگاه، مجتمع مذکور از استانداردترین و نمونه ای موفق از خوابگاههای دانشجویی در کشور می باشد.

وی همچنین بر ضرورت توجه به اقلیم هر استان در ساخت خوابگاههای دانشجویی و ضرورت بازنگری در نقشه های ابلاغی ساخت خوابگاههای دانشجویی به منظور صرفه جویی در هزینه و استفاده بهینه از فضای خوابگاهها تاکید کرد.

گفتنی است در حال حاضر هشت مجتمع خوابگاهی علوم پزشکی، میزبان 1500 دانشجو در یزد می باشد .
انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.