فرماندار گلپایگان گفت: در هفته دولت 42 طرح عمرانی با اعتباری بالغ بر 47 میلیارد تومان در گلپایگان به بهره‌برداری می‌رسد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسین یارمحمدیان فرماندار گلپایگان امروز در آیین گشایش نمایشگاه آثار خوشنویسی بانوی هنرمند گلپایگانی مهم‌ترین طرح در این شهرستان را در هفته دولت اجرای آبرسانی به 19 روستای شهرستان گلپایگان برشمرد و اظهار کرد: در طول دولت تدبیر و امید اجرای طرح تصفیه‌خانه آب تا آبرسانی از محل تصفیه‌‌خانه  به سه شهر گلپایگان، گوگد و گلشهر انجام شده است.

وی تصریح کرد: 41 طرح دیگر مربوط به سایر بخش‌های دولتی است که از سوی بخش خصوصی و منابع دولتی انجام شده است.

فرماندار گلپایگان افزود : دوچرخه سواری رؤسای ادارات در روزهای سه شنبه یک حرکت فرهنگی در راستای توسعه و ترویج فرهنگ استفاده از دوچرخه به جای خودرو است.

یارمحمدیان تصریح کرد: قطعأ در گلپایگان مانند اصفهان و تهران ترافیک ایجاد خواهد شد و از اکنون برای جلوگیری از ترافیک باید برنامه‌ریزی منسجم صورت گیرد، استفاده از دوچرخه به جای خودرو در خیابان‌ امام خمینی(ره) به عنوان خیابان اصلی شهر راهکار جلوگیری از ترافیک شهری است.

وی گفت:  برخی خیابان‌های شهر گلپایگان از جمله خیابان امام خمینی(ره) که پرترافیک است باید به پیاده‌رو برای مردم تبدیل شود و قطعأ مورد استقبال شهروندان و کاسبان این خیابان قرار خواهد گرفت.

فرماندار گلپایگان گفت: در هفته دولت به صورت نمادین با حضور مسؤولان در دو روستای گلپایگان برای مطرح شدن مشکلات از سوی مردم حضور خواهیم داشت.

یارمحمدیان با بیان اینکه فرهنگ و هنر از موضوعاتی است که باعث غنای جامعه می‌شود ، افزود:  اجرای برنامه‌های فرهنگی در شهرستان گلپایگان در برخی موضوعات اجتماعی تأثیر مثبت می‌گذارد تا جایی که بسیاری بزهکاری‌های اجتماعی را برطرف می‌کند.

وی با قدردانی از مدیریت  فرهنگ و ارشاد گلپایگان در اجرای برنامه‌های فرهنگی در این شهرستان گفت : آثار فرهنگی مانند یک تصویر و نوشتن یک جمله به صورت خط خوشنویسی از بسیاری سخنرانی‌ها تأثیرگذارتر است.

در ادامه سعید ضابطی مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گلپایگان اظهار کرد: هنر خوشنویسی از هنرهای دارای قدمت طولانی در ایران است.

وی گفت: خط همانند زبان وسیله‌ای برای تفهیم مقصد و بیان اهداف و عواطف شخصی به دیگران است با این تفاوت که از زبان تکلم فقط در زمان حال استفاده می‌شود، اما خط زمان و مکان را درمی‌یابد و منظور نویسنده را به کسانی که در نقاط دورتر و در زمان آینده زندگی می‌کنند، می‌رساند.

مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گلپایگان گفت: خوشنویسی هنر تاریخی است که وسعتی به اندازه عالم اندیشه بشریت دارد.

وی با اشاره به این‌که هنر خوشنویسی در گلپایگان قدمت هزارساله دارد، افزود: آثار خوشنویسی هنرمندان گلپایگان در کتاب خانه ملی مالک، آستان قدس رضوی و آستان حضرت معصومه(س)، کتابخانه مجلس شورای اسلامی، مسجد گوهرشاد مشهد و کتابخانه آیت اله گلپایگانی مشهود است.

ضابطی اظهار کرد: نمایشگاه آثار خوشنویسی مهین امینی بانوی گلپایگانی با 30 اثر خوشنویسی در  رشته‌های نستعلیق، شکسته نستعلیق و در قالب چلیپا، سیاه مشق و کتابت است که برگرفته از کلام اله مجید، احادیث و اشعار حافظ، سعدی و مولانا است.

وی گفت: در برهه کنونی اصلی‌ترین وظیفه فرهنگ و هنر پیداکردن فرهنگ و حرکت در مسیر هدایت و ساختن افکار و شادابی و نشاط در جامعه است که این وظیفه برعهده فرهنگ و ارشاد و اهالی فرهنگ و هنر است.

مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گلپایگان خاطرنشان کرد: گلپایگان دارای هنرمندان خلاق و توانا است که اگر بستر مناسب برای آنان فراهم شود می‌توانند در حد استانی و ملی خودنمایی کنند.

وی افزود: خلا زیرساخت فرهنگ و هنر در گلپایگان ، نداشتن نگارخانه و سالن نمایش است که همت و تلاش مسؤولان را می‌طلبد که پیوست فرهنگی را لحاظ کنند، در دهه ولایت و اعیاد قربان تا غدیر برپایی سه نمایشگاه به دلیل نداشتن مکان امکان‌پذیر نبود که به ترتیب در فاصله زمانی ده روزه برپا می‌شود.

انتهای پیام/م

 اجرای آبرسانی به 19 روستای شهرستان گلپایگان مهم‌ترین طرح این شهرستان در هفته دولت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.