معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به مشکل کم آبی استان یزد گفت: آب به عنوان عامل محدود کننده باید در اولویت برنامه ریزی‌ها باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ؛ حمید ظهرابی در مراسم تکریم و معارفه مدیران کل سابق و جدید حفاظت محیط‌زیست استان یزد با اشاره به اینکه استان یزد ازنظر تنوع زیستی بسیار مهم است، گفت: با توجه به تراکم جمعیت و به‌واسطه کم بودن شرایط خاص اقلیمی در این منطقه، بخش عمده‌ای از باقیمانده تنوع زیستی کشور را می‌توان در این استان دید.

وی بابیان اینکه استان یزد زمانی زیستگاه یوزپلنگ آسیایی بوده است، افزود: حفاظت از تنوع زیستی این استان می‌تواند بخش عمده‌ای از این چالش‌هایی که ما در حفاظت از گونه‌های در معرض خطر و انقراض با آن مواجه هستیم را به‌تن‌هایی رفع کند.

معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به اینکه مهمترین مشکل استان یزد، آب است، تصریح کرد: آب به‌عنوان عامل محدودکننده باید محور اصلی در برنامه‌ریزی‌های ما باشد و طبق بررسی‌های انجام‌شده، تا به امروز آن‌چنان‌که باید موردتوجه قرار نگرفته است.

ظهرابی اظهار داشت: آب به‌عنوان عامل اثرگذار بر توسعه، عامل اثرگذار در آینده استان و عامل اثرگذار بر حفظ و تنوع زیستی استان نشان‌دهنده ارزش این عامل در برنامه ریزیهاست.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه محیط‌زیست بخشی از توسعه است و جدای از توسعه نیست، گفت: تا زمانی که محیط‌زیست را رشد نداده باشیم، نمی‌توانیم به توسعه فکر کنیم و نمی‌توانید بگویید ما توسعه‌یافته هستیم.

وی یکی از جدی‌ترین عوامل تخریب محیط‌زیست را فقر، بیکاری، نبود رشد و توسعه در بخش‌های اقتصادی دانست و تاکید کرد: این عوامل بیشتر آشکار می‌شود و می‌توان فهمید که نمی‌توان آن‌ها را از هم جدا کرد.

معاون محیط‌زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط‌زیست ادامه داد: درزمینهٔ حفظ تنوع زیستی، خشک‌سالی فشار مضاعفی بر محیط‌زیست وارد کرده و باید همچنان برنامه‌ریزی در زمینهٔ آب و علوفه برای حیات‌وحش استان شود تا بتوانیم از این بحران عبور کنیم.

انتهای پیام/ص

صحبت های ظهرابی در مراسم معارفه مدیرکل محیط زیست استان یزد

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار