فرماندار اردکان گفت: استفاده از انرژی خورشیدی می‌تواند در استان و کشور نقش موثری داشته باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ فرماندار اردکان با اشاره به  افتتاح نیروگاه خورشیدی در اردکان گفت:  افتتاح دو پروژه مهم در اردکان در راستای توسعه پایدار کشور و شهرستان است، پروژ‌هایی که در نوع خود بسیار با اهمیت است.

هادی مقیمی گفت: افتتاح پروژه نیروگاه خورشیدی در اردکان می‌تواند در تامین انرژی در استان و کشور نقش موثری داشته باشد و به خصوص در این موقیتی که کشور از کمبود آب رنج می‌برد و این نیروگاه خورشیدی می‌تواند گام موثری را در تامین انرژی ایفا کند.

فرماندار اردکان عنوان کرد: این پروژه میتواند تاثیر بسزایی در کاهش آلودگی محیط زیست داشته باشد چرا که بدون استفاده از هیچ گونه سوخت فسیلی تولید انرژی می‌کند.

وی ادامه داد: پروژه دوم، افتتاح فاضلاب و تسویه خانه اردکان است که به عنوان اولین پروژه فاضلاب کشور است که  از سوی بخش خصوصی و با همکاری چادرملو ساخته شده است که امروز تسویه خانه آن به بهره برداری خواهد رسید.

مقیمی افزود: مردم اردکان بهتر است هر چه سریع‌تر اقدام به نصب انشعابات خود کنند چرا که ۲۰۰ متر در ثانیه آب استخراج خواهد شد و به شهر اردکان بازخواهد گشت تا در ابیاری فضای سبز و کشاورزی به کار گرفته شود.

وی بیان داشت:این پروژه میتواند با حمل فاضلاب نقش موثری در پاکی زمین و از بین بردن بسیاری از بیماری‌هایی باشد.

انتهای پیام/ی

  توسعه پایدار کشور با استفاده از انرژی خورشیدی

برچسب ها: آب ، وزارت نیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار