نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس گفت: برخورد دستگاه قضا با محتکران هم باید بسیار قاطع، صریح و نتیجه‌بخش باشد، زیرا مبارزه قاطع، صریح و نتیجه‌بخش با مفسدان توسط قوه قضائیه از خواسته آحاد مردم است.

برخورد دستگاه قضا با محتکران هم باید بسیار قاطع، صریح و نتیجه‌بخش باشدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سید کمال‌الدین شهریاری ظهر امروز در نشست با خبرنگاران در دشتی با تاکید بر مبارزه با محتکران و نقش بسیج در این عرصه اظهار داشت: برخورد با هر پدیده‌ای توسط دستگاه قضایی باید با موازین قانونی منطبق باشد برخورد دستگاه قضا با محتکران هم باید بسیار قاطع، صریح و نتیجه‌بخش باشد، زیرا مبارزه قاطع، صریح و نتیجه‌بخش با مفسدان توسط قوه قضائیه از خواسته آحاد مردم است.

وی، بسیج را بازوی اجرایی نظام درصحنه‌ها و برهه‌های مختلف دانست و تصریح کرد: در زمان جنگ همین بسیج بخش عظیمی از جنگ را اداره می‌کرد در زمان سازندگی بسیج سازندگی بخشی از سازندگی در مناطق محروم استان‌ها برعهده‌گرفته و حتی در حفظ امنیت از بسیج استفاده می‌شود و بسیج می‌تواند مأموریت‌های مختلفی داشته باشد.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس بیان کرد: بسیح در مبارزه با محتکران می‌تواند در راستای شناسایی آن‌ها با نیرو‌های نظامی و انتظامی همکاری کند.

شهریاری وضعیت اقتصادی جامعه و نقش مجلس را مورد اشاره قرار داد و افزود: در وضعیت فعلی ما بیش ازآنچه که به قانون نیاز داشته باشیم به مدیریت، تدبیر و سیاست‌های درست سیاسی، اقتصادی و اجتماعی نیاز داریم که بتوانیم اقتضایی در مقابل ترفند‌های دشمن عمل کنیم.

وی افزود: هر جا که نیاز به قانون باشد یک‌فوریتی و دوفوریتی و یا به‌صورت عادی تصویب می‌کنیم که در چند ماه گذشته شاهد چنین طرح‌هایی بوده‌ایم.

شهریاری نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس با بیان اینکه در قضیه برجام اروپا دنبال‌روی آمریکاست گفت: تاکنون اروپا تنها به صورت تئوری مواردی را مطرح کرده و به صورت عملی چیزی ارائه نکرده است.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس به برجام اروپایی اشاره کرد و افزود: اروپا دنبال‌روی آمریکاست البته اروپا را باید به دودسته تقسیم کنیم یکی دولت‌هایی اروپایی و دیگری شرکت‌هایی اروپایی هستند.

عضو کمیسیون عمران مجلس تأکید کرد: شرکت‌های اروپایی که اصلاً فارغ از دولت‌ها در چارچوب منافع بنگاه‌داری خود عمل می‌کنند و هیچ تبعیتی از دولت‌ها ندارند و اقتصاد و بازار آزاد است و دولت‌ها نمی‌توانند شرکت‌های اروپایی را مکلف به کاری کنند که منافع مالی و پولی آن‌ها را خدشه‌دار کنند.

وی تصریح کرد: شرکت‌های اروپایی نان‌آور دولت‌ها هستند در ایران اقتصاد ما دولتی است و شرکت‌ها جیره خوار دولت هستند و دولت می‌تواند بر شرکت‌ها مسلط باشد، اما در اروپا چنین نیست دولت‌ها جیره خوار شرکت‌ها هستند و این شرکت‌ها هستند که با پرداخت مالیات دولت‌ها را اداره می‌کنند و بنابراین دولت‌ها هیچ‌وقت نمی‌توانند به شرکت‌هایی که نان‌آور آن‌ها هستند تکلیف کنند که شما با ایران قرارداد انجام دهید و شرکت‌های بزرگ اروپایی حرف‌شنوایی از دولت‌ها ندارند، چون دولت‌ها به آن‌ها نیازمند و محتاج هستند.

شهریاری گفت: دست دولت‌هایی اروپایی بدون شرکت‌ها خالی است به‌جز بیانه، اظهارنظر و مصاحبه از دیگران حمایت می‌کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس تأکید کرد: اروپایی‌ها نه قبل خروج امریکا از برجام کاره‌ای بودند و نه بعد از خروج امریکا از برجام کاره‌ای هستند و در حد بیانه‌ای اعلام حمایت می‌کنند، اما عملاً کاره‌ای نیستند و آبی از آن‌ها گرم نمی‌شود.

وی به لایحه بندر آزاد بوشهر پرداخت و گفت: در مجلس چهار عضو کمیسیون خاص رسیدگی به قانون اداره مناطق آزاد بودم کاملاً به قانون اشراف دارم این قانون با قانونی که در سه مناطق آزادی کیش، قشم و چاه‌بهار بود اهداف قانونی محقق نشد و با این مناطق نمی‌توانیم توسعه کشور را رقم بزنیم و به لحاظ فنی و کارشناسی با لایحه منطقه آزاد موافق نیستم چراکه هیچ نقشی در توسعه ندارد.

انتهای پیام/ م

دستگاه قضایی باید سریع و قاطع با محتکران برخورد کند

برچسب ها: اشتغال ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.