امام جمعه گناوه با تاکید بر لزوم توجه به مرزنشین‌ها، گفت: اصلاحیه مصوبه آیین‌نامه کالای همراه ملوان اجرا شود.

لزوم توجه به مرزنشین‌هابه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسین در خطبه‌های این هفته نماز با اشاره به سخنان رهبری در دیدار با اقشار مختلف مردم اظهار داشت: در این دیدار دو گذاره مهم که رهبری به آن اشاره کردند و فرمودند: جنگ نمی‌شود و مذاکره نمی‌کنیم مطرح شد.

وی با اشاره به جمله رهبری که جنگ نمی‌شود، افزود: دولت کنونی آمریکا یک دولت صد درصد منفعت‌طلب و اقتصاد محور است و قطعا اگر جنگی نیز صورت گیرد که دولت آمریکا متحمل خساراتی شود منتهی به مسائل سیاسی برای آن‌ها خواهد بود، اما شروع جنگ صورت نخواهد گرفت، زیرا جنگ با ایران به ضرر آمریکا خواهد بود.

وی گفت: امروز تمامی همپیمانان آمریکا در جنگ‌های خود مانند باتلاق فرو رفته‌اند که رها شدن از آن به معنای شکست آن‌ها است و شروع جنگ با ایران به معنای نابودی تمام امکانات و نیرو‌ها آن‌ها است.

امام جمعه گناوه با اشاره به سخن رهبری که فرمودند: مذاکره نمی‌کنیم، خاطرنشان کرد: برای مذاکره ابزاری مورد نیاز است و امروز بی‌اعتمادی و نقض عهد آمریکا برای همه روشن و مبرهن شده است و هیچ عقل سلیمی نمی‌پذیرد با این کشور که ناقض عهد و پیمان است و مورد اعتماد نیست پشت میز مذاکره بنشیند.

وی گفت: چنین مذاکره‌ای نیز در این شرایط عاقلانه و به نفع ما نخواهد بود تا زمانی که دولت آمریکا بر سر عقل بیاید و خواسته‌های به حق مردم ایران را بپذیرد این مذاکره معنایی ندارد.

امام جمعه گناوه تصریح کرد: هدف آمریکا از تشکیل گروه اقدام علیه ایران اسلامی اعمال تحریم‌های سنگین و ائتلاف سازی از سایر کشور‌ها با خود و در مرحله بعد ایجاد نارضایتی در ایران است تا با اعمال این فشار‌های اقتصادی و زمینه حمایتی با گرو‌های معاند نظام اسلامی که به خیال خود بتوانند این انقلاب را در آستانه چهل سالگی از پیش روی خود بردارند.

وی گفت: با همدلی و همبستگی و وحدت و یکپارچگی و رفع مشکلات این خواب آشفته دشمنان تعبیر نخواهد شد.

حجت الاسلام رکنی حسینی به پیام رهبری برای زائران امسال بیت الله الحرام اشاره کرد و اظهار داشت: پیام امسال مقام معظم رهبری حاوی دو نکته «امت اسلامی باید از حج بهترین بهره را ببرد» و «ایجاد جنگ و درگیری میان مسلمانان اصلی‌ترین راهبرد دشمنان اسلام است.» بود.

وی با اشاره به دوم شهریور آغاز هفته دولت با تبریک این هفته و گرامیداشت یاد و خاطره شهید باهنر و رجایی افزود:اگر امروز مسئولان و دولتمردان به این شهیدان که ساده زیستی و دوری از اشرافیگری و تجملات از خصیصه‌های بارز آن‌ها بود تاسی جویند بسیاری از این مشکلات را حل کند.

وی گفت: هفته دولت فرصت مناسبی برای گزارش عملکرد چهل ساله نظام اسلامی است که امروز دشمنان در قضای سایبری و مجازی تمام دستاورد‌های نظام و انقلاب را چنان هدف قرار داده به گونه‌ای که هیچ خدمتی در طول این چهل سال انجام نگرفته است.

وی گفت: اگر امروز خدمات و دستاورد‌های انقلاب ۴۰ ساله به نسل جوان و نوجوان معرفی و گزارش نشود دشمن بر این موقعیت موج سواری می‌کند وبه تسل جوان و نوجوان که از مشکلات سال‌های اول انقلاب اطلاع ندارند چنان القاءمی کند که این نظام هیچگونه خدمت و دستاوردی نداشته است.

حجت الاسلام رکنی حسینی گفت: هیچ کس منکر وجود کاستی‌ها و برخی مشکلات در داخل کشور نیست، ولی انفلاب شکوهمند اسلامی در طول چهل سال عمر پربرکت خود دارای دستاورد‌های فراوانی در زمینه‌های مختلف است که اگر این خدمات بیان نشود اجحاف در حق انقلاب است.

وی با مسئله سوخت شناور‌ها و نحوه محاسبه قیمت آن خواستار اجرای اصلاحیه مصوبه آیین‌نامه کالای همراه ملوان شد و گفت: در حالیکه سه ماه از زمان ابلاغیه این آئین نامه می‌گذرد هنوز مردم چشم انتظار اجرایی شدن آن هستند و لازم است تا همانطور که فرماندار و مسئولان استانی پیگیر هستند و باید هیات دولت نیز در این زمینه تدبیر بیاندیشند تا مردم در این زمینه دچار مشکل نشوند.

وی در پایان گفت:بی تدبیری‌ها باعث ایجاد یاس و ناامیدی در مردم می‌شود و دشمنان نیز از این بی تدبیری‌ها برای ضربه زدن به نظام بهره می‌برند پس همه باید با وحدت و یکپارچکی نقشه دشمن را نقش بر آب کنیم.

انتهای پیام/م

اصلاحیه مصوبه آیین‌نامه کالای همراه ملوان اجرا شود

برچسب ها: نماز جمعه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.