بررسی طرح پیاده راه سازی خیابان عفیف آباد در دستور کار کمیسیون عمران و حمل و‌نقل شورای اسلامی شهر شیراز قرار گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ نواب قائدی رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر شیراز گفت: این طرح شامل دوخط عبوری خودرو، مسیر دوچرخه سواری، دو مسیر عریض پیاده روی با طراحی مبلمان شهری متناسب و نیز حذف پارک حاشیه‌ای است که در آن، مسیر عبوری خودرو با طرح آرام سازی با سنگفرش، سرعت عبوری خودرو به ۲۰ کیلومتر بر ساعت کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به انتخاب پیمانکار این طرح از طریق مناقصه‌ی محدود، گفت: با برگزاری این مناقصه توسط شهرداری منطقه یک و انتخاب پیمانکار ذیصلاح و اجرای آن، می‌توان فضای بسیار مناسبی برای تعاملات فرهنگی و اجتماعی در کنار مبادلات اقتصادی برای شهروندان ایجاد کرد.

قائدی ادامه داد: این طرح ادامه و در اتصال طرح جلو خان باغ عفیف آباد است که مورد استقبال قابل توجه شهروندان قرار گرفته است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: همچنین امکان حضور بیشتر عابران پیاده، بر عملکرد اقتصادی این معبر اثر مثبت خواهد گذاشت که پیش از این گوشه‌هایی از آن در چندین بار پیاده راه شدن موقت این خیابان مشاهده شده است.

وی ادامه داد: همچنین این طرح بخشی از شبکه مسیر‌های ویژه دوچرخه سواری است که در شش ماهه دوم سال جاری عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

به گفته این عضو شورای شهر شیراز در این طرح نحوه‌ی دسترسی و رفت و امد‌های اهالی پیش بینی شده و سعی می‌شود با مدیریت و زمان بندی ساعات تخلیه بار و نیز امکان دسترسی سیستم‌های حمل و نقل همگانی از ایستگاه‌های مترو و پارکینگ‌های مجاور، امکان حضور وسایل نقلیه شخصی در این خیابان کمتر می‌شود.

قائدی گفت: با این اقدام در راستای گسترش فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی و حمل و نقل سالم مانند پیاده روی و دوچرخه سواری درمیان شهروندان، گام بر می‌داریم.

رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز گفت: این طرح با تهیه برنامه زمانبندی مناسب و برنامه ریزی درست و نیز طی هماهنگی با سایر ارگان‌های خدمت رسان و نیروی انتظامی و اطلاع رسانی به شهروندان در کمترین زمان و با حداقل وقفه‌ی ممکن اجراخواهد شد تا مشکلات ناشی از آن در حین اجرا برای شهروندان به حداقل رسد.

قائدی تصریح کرد: کلیات این طرح در این کمیسیون مورد تایید قرار گرفت و با عنایت به توجه ویژه شورای پنجم اسلامی شهر به رویکرد انسان محوری در مدیریت شهری، پروژه‌های مشابه دیگری نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.
انتهای پیام/ر

طرح پیاده‌راه سازی خیابان عفیف آباد روی میز شورای شهر شیراز

برچسب ها: حمل و نقل ، شورای شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار