یکی از شهروندان سیروان گفت: درمانگاه سیروان فقط تابلوی آن عوض شده و هیچ گونه خدمات اورژانسی در این درمانگاه انجام نمی شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ شهرستان سیروان با ۱۵ هزار نفر جمعیت در ۶۵ کیلومتری مرکز  ایلام دارای مشکلات بی شماری در بخش های مختلف است از جمله اینکه در این شهرستان تازه تاسیس هنوز بسیاری از ادارات مستقر  نشده اند.

وضعیت کمبود امکانات پزشکی و نبود متخصص از جمله مشکلات اساسی مردم شهرستان سیروان است، مردم این شهرستان برای خدمات پزشکی بیشتر اوقات به مرکز استان مراجعه می کنند.

مریم عباسی از شهروندان سیروان گفت: درمانگاه سیروان فقط تابلوی آن عوض شده و هیچ گونه خدمات اورژانسی در این درمانگاه انجام نمی شود.

وی افزود: نبود پزشک متخصص از مشکلات اصلی مردم در این شهرستان است، باید مسافت های طولانی با هزینه های سنگین برای رفتن به مرکز استان متقبل شویم.

وی تصریح کرد: با توجه به مراجعه زیاد مردم برای دریافت خدمات پزشکی، امکانات این شهرستان در بخش پزشکی باید بیشتر شود.

عباسی با اشاره به اینکه تعطیلی بعضی از خانه های بهداشت در مناطق روستایی از دیگر مشکلات شهرستان است، گفت: مراکز درمانی و بهداشتی سیروان بسیار قدیمی است و نیازمند نوسازی و تجهیز هستند.

کریم همتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام نیز گفت: با توجه به اینکه این شهرستان بیمارستان ندارد، قانونی نباید پزشک متخصص به این منطقه اعزام شود ولی برای حل مشکلات مردم پزشکان متخصص داخلی و اطفال برای سه روز هفته در این شهرستان مستقر می شوند.

وی گفت: یکی دیگر از مشکلات پزشکی مردم شهرستان، نبود دستگاه رادیولوژی دیجیتال است که این مهم نیز در اولین فرصت جذب اعتبارات محقق می شود.

همتی با اشاره به اینکه دستگاه دیالیز جدید در این شهرستان مستقر می شود، گفت: حتی اگر یک بیمار در این زمینه وجود داشته باشد با راه اندازی دستگاه دیالیز مشکل آن باید حل شود.

وی تصریح کرد: مرکز درمانی قنات آباد سیروان نیز به در اولویت کاری دانشگاه علوم پزشکی استان برای تجهیز است.

انتهای پیام/ب

منبع: مهر

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.