دومین دوره مجموعه کارگاه های سینمای حرفه ای با حضور اساتید سینمایی ایران روز شنبه در شهرستان سنقر و کلیایی برگزار شد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، دبیر مجموعه کارگاه های سینمای حرفه ای گفت : کارگاه هر ساله بین اعیاد قربان تا غدیر برگزار می شود و این کارگاه از سه شنبه هفته گذشته آغاز شده و هفت روز ادامه دارد.

وی افزود: اساتید مطرح و بین المللی سینمای ایران در این دوره از کارگاه هنرجویان‌ را آموزش می دهند.

به گفته وی ، این دومین دوره مجموعه کارگاه های سینمای حرفه ای ایران است و 40 هنرجوی جوان از سراسر ایران در این کارگاه حضور دارند.

اصلانی افزود: در این‌ کارگاه هر روز یکی از اساتید مطرح سینمای ایران دروس تخصصی خود را به هنرجویان ارائه می دهند و در روزهای آخر هنرجویان به ساخت یک فیلم کوتاه می پردازند.

وی عنوان کرد: آثار ساخته شده توسط هنرجویان در روز آخر کارگاه ها داوری می شوند و فیلم های برتر کمک‌ هزینه حمایتی برای ساخت فیلم های بعدی را دریافت خواهند کرد.

دبیر کارگاه سینمای حرفه ای ، با بیان اینکه انجمن سینمای جوان شهرستان سنقر این کارگاه ها را برگزار کرده است، گفت: برای برگزاری این کارگاه سه میلیارد تومان بودجه نیاز بود که به واسطه کار افتخاری اساتید، توانستیم با 37 میلیون تومان اعتبار آن را برگزار کردیم.

به گفته اصلانی ، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه و شهرستان سنقر هیچ‌ کمک مالی از این مجموعه کارگاه ها انجام‌ نداده اند.

وی عنوان کرد: برخی از اساتید مطرح این کارگاه به دلیل اینکه در ایران حضور ندارند، کلاس های آنها به صورت ویدئو کنفرانس برگزار می شود.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

برگزاری دومین دوره مجموعه کارگاه های سینمای حرفه ای ایران

 

 

 

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، کارگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.