کابل: تنها در گفتگوهای مستقیم با طالبان شرکت می کنیم

دولت افغانستان اعلام کرد که حضور نمایند‌گان طالبان در نشست صلح افغانستان در مسکو غیر ضروری است.

کابل: تنها در گفتگوهای مستقیم با طالبان شرکت می کنیم گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، دولت افغانستان اعلام کرد که حضور نمایند‌گان طالبان در نشست صلح افغانستان در مسکو غیر ضروری است.

وزارت امور خارجه افغانستان با نشر خبرنامه ای تاکید کرد: نمایندگان افغانستان در اجلاسی که طالبان تعهد به مذاکره نداشته باشند اشتراک نمیکنند.

به گفته وزارت امور خارجه افغانستان، هر گاه طالبان به گفتوگوهای مستقیم با حکومت افغانستان حاضر شوند، نمایند‌گان حکومت در هر کجایی که طالبان بخواهند، با آنان وارد مذاکره خواهند شد.

در خبرنامه آمده است: «گروه طالبان به پیام صلح و مذاکره مستقیم جواب رد دادند که در نتیجه، به اصول پذیرفته شده بین‌المللی و منطقه ای برای صلح و مذاکره مستقیم احترام نگذاشتند. بنابراین حضور نمایندگان طالبان در اجلاس مسکو غیر ضروری پنداشته می شود. بر اساس اصول پذیرفته شده فوق، دولت جمهوری اسلامی افغانستان نیز نمی تواند در اجلاسی که طالبان تعهد به مذاکره نداشته باشد اشتراک نماید.»

علاوه بر این، وزارت امور خارجه افغانستان طی این خبرنامه از کشورهای منطقه خواست تا با استفاده از نفوذ و جایگاهشان از روند صلح بین‌الافغانی جهت ترغیب طالبان برای مذاکرات مستقیم صلح حمایت نمایند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: افغانستان ، طالبان ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار