معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد آمریکا حتی در قبال همپیمانان و متحدان خود در معامله با ایران سیاست تهدید و ارعاب را در پیش گرفته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه، گفت اقدامات آمریکا در رابطه با معامله با ایران، تهدید و باجگیری از متحدان خود است.

او تاکید کرد: بنظر می‌رسد که آمریکایی‌ها به هر دلیلی از تحریم استفاده می‌کنند و این تنها ابزار سیاست خارجی آن‌هاست. ما این را در مورد ایران می‌بینیم. این تهدید و ارعاب است از جمله برای خود متحدان آمریکا.

 معاون وزیر امور خارجه روسیه در بخشی دیگر از اظهاراتش اعلام کرد زمان آن رسیده است که روسیه عملا به دنبال ارز دیگری به جای دلار برای مبادلات باشد.

او گفت واکنش مسکو به تحریم های آمریکا لزوما همان نوع تحریم نخواهد بود و تاکید کرد: «تحریم‌های صد در صد مشابه لازم نیست. ما نمی توانیم با آمریکا در عرصه اقتصادی رقابت کنیم؛ زیرا ما در یک طبقه‌بندی دیگری قرار داریم. ما عمدا چگونگی واکنش خود را مشخص نمی کنیم زیرا اگر ما چیزی را اول اعلام کنیم، به معنای ضعف موقعیت ما خواهد بود.»

به گفته معاون وزیر امور خارجه روسیه، تحریم ها را می توان به صورت متقارن یا نامتقارن پاسخ داد، مسکو نیز می‌تواند فهرست سیاستمداران «تحریم شده» را گسترش دهد.

ریابکوف افزود: «مقامات آمریکایی که خود را قضات جهان می دانند، به این مسئله بی‌تفاوت نیستند. وقتی یکی از آنها در می یابد که از حقوق خود محروم مانده است؛ زیرا نمی‌تواند به سادگی روادید روسیه را دریافت کند، ضربه‌ای به او و اعتماد به نفسش وارد خواهد شد.:

او همچنین اعلام کرد هنوز هیچ نشانه ای وجود ندارد که حاکی از آمادگی آمریکا برای عادی‌سازی روابط با روسیه باشد.

از سوی دیگر، میخائیل بوگدانوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه، اعلام کرد این کشور در حال آماده کردن مقدمات سفر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، به عربستان سعودی است و این سفر با توجه به برنامه کاری پوتین، انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار