مقامات رسمی هند تحت تاثیر فشارهای خارجی روابط نظامی خود با روسیه را قطع نخواهند کرد.

ایتارتاس: همکاری نظامی میان هند و روسیه ادامه خواهد یافتبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، همکاری نظامی میان مسکو و دهلی نو در جهت منافع ملی هند خواهد بود و مقامات رسمی هند در اثر فشارهای خارجی این همکاری را قطع نخواهند کرد.

توافق خرید سامانه های ضد هوایی اس 400 به دنبال مذاکرات ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه و نارندرا مودی، نخست وزیر هند در ماه اکتبر سال 2016 میلادی منعقد شد. در تابستان سال جاری میلادی، واشنگتن «قانون مجازات های مقابله با آمریکا» (CAATSA) را تصویب کرد. به موجب این قانون کشورهای دیگر از خرید تسلیحات نظامی از روسیه منع می شوند و در غیر این صورت تحت تحریم های آمریکا قرار خواهند گرفت.

البته آمریکا برای هند استثنا قائل شد. به عبارتی دیگر، آمریکا چشم خود را بر روی خرید سامانه های ضد هوایی اس 400 توسط دهلی نو بست. یک مقام نظامی هند گفت: «هند به روشنی برای آمریکا توضیح داد که دخالت در روابطش با روسیه را تحمل نخواهد کرد.»

یک منبع دیگر از جامعه دیپلماتیک هند گفت درباره منعقد شدن قرارداد خرید سامانه های ضد هوایی اس 400 مطمئن است. «هند برای آمریکا تصریح کرده است که روسیه شریکی استراتژیک است و روابط دهلی نو و مسکو مستحکم و چند وجهی است. اکثر تجهیرات دفاعی هند از روسیه خریداری شده است. در حال حاضر هند به شدت به خرید سامانه های ضد هوایی اس 400 نیاز دارد تا به وسیله آن امنیت خود را مستحکم تر کند.»

یک افسر بازنشسته هندی گفت: «ترامپ نمی تواند بر هند فشار بیاورد زیرا ما هیچ کمک و وامی از آمریکایی ها دریافت نمی کنیم. اما آمریکا به هند به عنوان یک شریک استراتژیک نیاز دارد تا در مقابله با چین تعادل را ایجاد کرده باشد. هند همچنین یک بازار مصرفی بزرگ برای تولیدکنندگان و کارخانه های اسلحه سازی آمریکا است. بنابراین، من معتقد هستم هیجان روانی زیاد ایالات متحده آمریکا بر قرارداد اس-400 و سایر قراردادهای مهم تأثیر نخواهد گذاشت.»

انتهای پیام/

برچسب ها: هند ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار