وزارت خارجه پاکستان در بیانیه‌ای گفته‌های سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره تماس تلفنی میان وزیر خارجه این کشور و نخست‌وزیر پاکستان را تکذیب کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، پاکستان روز پنجشنبه بیانیه وزارت خارجه آمریکا درباره تماس تلفنی مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، و عمران خان، نخست وزیر پاکستان، را رد کرد.

هدر نائورت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، پیش از این گفته بود: «پمپئو تمایل خود برای همکاری با دولت جدید (پاکستان) در جهت یک رابطه دوجانبه سازنده را بیان کرده است.»

همچنین، در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است: «پمپئو به اهمیت اقدام قاطع پاکستان علیه تمامی تروریست‌های فعال در این کشور و نقش مهم آن در روند صلح افغانستان اشاره کرده است.»

با این حال، چند ساعت پس از انتشار این بیانیه، محمد فیصل، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان، به آن واکنش نشان داد. وی گفت اسلام‌‎آباد «این بیانیه (وزارت خارجه آمریکا) را که حاوی اطلاعات نادرست است، رد می‌کند.»

فیصل در پیامی در صفحه کاربری توییتر خود نوشت در این تماس تلفنی «به مسئله تروریست‌های فعال در پاکستان اشاره‌ای نشد.»

وی همچنین از وزارت خارجه آمریکا درخواست کرد «به سرعت» بیانیه خود را اصلاح کند.

مایک پمپئو که قرار است در روز 5 سپتامبر به اسلام‌آباد سفر کند، احتمالا نخستین دیپلمات خارجی خواهد بود که با عمران خان دیدار خواهد کرد.

انتهای پیام/

تکذیب بیانیه آمریکا درباره گفتگوی تلفنی پمپئو و عمران خان

برچسب ها: آمریکا ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار