سامان قدوس، هافبک ایرانی باشگاه اوسترسوند با عقد قراردادی ۴ ساله به باشگاه آمیان فرانسه پیوست.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، سامان قدوس، هافبک ۲۴ ساله تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه اوسترسوند سوئد با عقد قراردادی ۴ ساله به آمیان فرانسه پیوست تا حواشی انتقال این بازیکن به لیگ خروس ها ( لقب کشور فرانسه ) بسته شود. طبق اخبار منتشر شده، او ابتدا با باشگاه هوئسکا اسپانیا به توافق رسید، سپسکیندبرگ، رئیس باشگاه سوئدی از انتقال قدوس از اوسترسوند به رن خبر داده بود که این انتقال هم منتفی شد تا سرانجام هافبک خوش تکنیک و گلزن ایرانی به آمیان بپیوندد.

آشنایی با تیم جدید سامان قدوس/ بدون افتخار با قدمتی ۱۱۷ ساله

نناد لوکیچ، مدیر برنامه های سامان قدوس درباره انتقال این بازیکن به باشگاه امیان فرانسه گفت: این بسیار خوب است که همه چیز برای  سامان قدوس حل‌ و فصل شده است. چهار پیشنهاد از باشگاه‌هایی داشتیم که مایل بودند که پول زیادی بپردازند اما به این نتیجه رسیدیم که این می‌تواند بهترین قدم  برای سامان باشد.

نناد افزود: ما از اوسترسوند و دانیل کیندبرگ، بسیار سپاسگزار هستیم که به بازیکنان اجازه می دهد، این قدم را بردارند. با هم، پیشرفت فوق العاده ای در اوسترسوند داشتیم و از باشگاه بسیار سپاسگزاریم. اوسترشوند تنها منافع خود را در اولویت قرار نداد، بلکه به بازیکن نیز فکر کرد. این امر غالبا توسط دانیل کیندبرگ و باشگاه انجام می شود.

البته پیش از انتقال قدوس، سایت Sportbladet نوشت: دردسر بزرگی برای ستاره تیم ملی ایران و باشگاه اوسترسوند در راه انتقال به فرانسه رقم خورد و آن هم این که باشگاه هوئسکا علیه قدوس به فیفا شکایت کرده است. باشگاه اسپانیایی پس از آنکه با سامان قدوس، ستاره ایرانی اوسترسوند قرارداد امضا کرد، حالا با توافق این بازیکن با باشگاه فرانسوی،  مجاب شده تا به فیفا شکایت کند تا دردسر بزرگی گریبانگیر این بازیکن شود. حالا هم روزنامه اکیپ فرانسه نوشته است که هوئسکا با سامان قدوس قراردادی امضا کرده که مبلغ فسخ این قرارداد 400 میلیون کرون است!

آشنایی با تیم جدید سامان قدوس/ بدون افتخار با قدمتی ۱۱۷ ساله

در خصوص باشگاه آمیان فرانسه باید بدانید که تاریخ تاسیس این باشگاه ۱۹۰۱ ( ۱۱۷ سال پیش ) است و هدایت آن را کریستوفر پلیسر ۵۲ ساله برعهده دارد. این مربی از سال ۲۰۱۵ در آمیان است و در ۳ سال گذشته در این تیم کار کرده است. تک شاخ ها ( لقب تیم آمیان ) در فصل گذشته لیگ فرانسه در رده سیزدهم جدول ۲۰ تیمی قرار گرفت.

از ستاره های این تیم می توان به رجیس گارتنر ( دروازه بان - فرانسه )، امیل کرافت ( مدافع - سوئد )، باکای دیباسی ( مدافع - مالی )، موسی کوناته ( هافبک - مهاجم - سنگالی )، توماس مون کاندویت ( هافبک - فرانسه )، رافائل کورزوا ( هافبک - لهستان )، زونگو ( هافبک - ساحل عاج ) و سامان قدوس، هافبک تیم ملی ایران اشاره کرد.

از ۲۹ بازیکن در فهرست این تیم ۱۳ بازیکن خارجی هستند که اکثر آنها را بازیکنان آفریقاتی تشکیل داده اند. تمام مربیان این تیم در تاریخ به جزء یک دوره یک ساله فرانسوی بودند و تنها در سال ۱۹۴۵ - ۱۹۴۶ هدایت آمیان را کج آندروپ سوئدی در اختیار داشت.

آشنایی با تیم جدید سامان قدوس/ بدون افتخار با قدمتی ۱۱۷ ساله

این تیم افتخاری در لیگ برتر فرانسه ( لوشامپیونا ) ندارد اما در سال ۲۰۰۱ موفق شد نائب قهرمان جام حذفی کشورش شود. تک شاخ ها ( لقب آمیان ) در ۲ بازی گذشته مقابل لیون و مون‌پلیه شکست خوردند و با صفر امتیاز در رده ۱۹ جدول رده بندی لیگ قرار دارند.

سامان قدوس که با عقد قراردادی ۴ ساله و مبلغ  ۴ میلیون یورویی به این تیم پیوست، قرار است شماره ۷ را بر تن کند و جالب این است که او نخستین بازیکن تاریخ فوتبال ایران محسوب می‌شود که در لیگ لوشامپیونه به میدان خواهد رفت و جانشین گائل کاکوتا می‌شود که از این تیم فرانسوی به رایو وایه‌کانو اسپانیا رفته است.


بیشتر بخوانید:

قدوس به امیان فرانسه پیوست

قدوس در تست پزشکی «امیان»

سامان قدوس زیر ذره بین استعدادیابان منچسترسیتی

منچستر سیتی به دنبال سامان قدوس


انتهای پیام/

سامان قدوس به آمیان فرانسه پیوست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار