علی اصغر جمعه ای گفت: در بعضی مواقع شاهد هستیم که نهادهای اجرایی مربوطه با بخش خصوصی همکاری مناسبی ندارند که این امر باعث دلسری فعالان اقتصادی برای سرمایه گذاری در استان می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، علی اصغر جمعه ای رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان گفت: استان سمنان 2 هزار و 10 پروانه بهره برداری در بخش صنعت و معدن و بیش از 40 هزار بهره بردار در بخش های مختلف کشاورزی دارد، سهم اشتغال در بخش صنعت و معدن بیش از 38 درصد و در کشاورزی بیش از 14 درصد و تولید ناخالص استان در حدود 18.2 درصد مربوط به بخش کشاورزی و حدود 22 درصد مربوط به بخش صنعت و معدن است.

وی در ادامه افزود: در سال 96 نرخ بیکاری در استان سمنان 8.9 درصد بود . با تحقق کامل ارائه تسهیلات 9 هزار میلیارد ریالی رونق تولید و اجرای طرح‌های اقتصادی در قالب تفاهم‌نامه های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی انتظار می رود اشتغال افزایش و نرخ بیکاری در سمنان کاهش قابل توجهی یابد.

جمعه ای تصریح کرد: در بعضی مواقع شاهد هستیم که نهاد های اجرایی مربوطه با بخش خصوصی همکاری مناسبی ندارند که این امر باعث دلسری فعالان اقتصادی برای سرمایه گذاری در استان می شود.

وی اظهار داشت: این در حالی است که با توجه به رکود بخش اقتصادی و آمار بیکاری در سمنان، باید برای رونق کسب و کار و سرمایه گذاری فعالان اقتصادی فرش قرمز پهن شود.

جمعه ای ادامه داد: مشکلات پیش‌ روی واحدهای تولیدی و صنعتی با برنامه ریزی های منسجم و برگزاری کارگروه های تسهیل و رفع موانع تولید قابل حل است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان با بیان این که، کمبود نقدینگی، مطالبات کارگری و بدهی معوق از دیگر مشکلات واحدهای تولیدی سمنان است، ادامه داد: حدود 80 واحد صنعتی استان با مشکل بیمه ای و مالیاتی و حدود 200 واحد با مشکل تامین مواد اولیه مواجه است.

انتهای پیام / گ

کاغذ بازی مانع رونق بخش اقتصادی سمنان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.