سمنان؛

سمنان، نخستین استان بدون مددجو می‌شود

مدیرکل کمیته امدادامام خمینی(ره) استان سمنان از برنامه‌ریزی‌های این اداره کل برای تبدیل این استان به یک استان بدون مددجو خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ مدیرکل کمیته امدادامام خمینی(ره) استان سمنان از برنامه‌ریزی‌های این اداره کل برای تبدیل این استان به یک استان بدون مدجو خبر داد.سمنان، نخستین استان بدون مددجو می‌شود
سیدجواد رضوی افزود: در حال حاضر یک طرح آزمایشی نیز در همین راستا در شهرستان سرخه در حال انجام است.
وی با اشاره به گستردگی خدمات این اداره کل در سطح استان،گفت: در یک سال گذشته بالغ بر 50 هزار مددجو به صورت آنی و زمان‌دار از کمیته امداد امام خمینی(ره) استان خدمات دریافت کردند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص لزوم توانمندسازی مددجویان تحت‌پوشش کمیته امداد گفت: این طرح به صورت پایلوت در شهرستان سرخه اجرا شده و در واقع با تعمیم این طرح به سطح استان در آینده به دنبال این هستیم که بتوانیم استان سمنان را به‌عنوان نخستین استان بدون مددجو کشور اعلام کنیم.
رضوی با بیان اینکه خدمت به جامعه هدف کمیته امداد، علاوه بر دارا بودن اجر اخروی همراه با یک آرامش‌خاطر و انبساط درونی است، تصریح کرد: تاجر موفق کسی است که علاوه بر سرمایه‌گزاری و بهره‌برداری سود دنیوی با پا گذاشتن در میدان کمک به محرومان و نیازمندان جامعه و دستگیری از آنان در عمر کوتاه دنیوی برای آخرت خود نیز سرمایه‌گذاری کرده و ره توشه‌ای برای مسافرت اخروی برگیرد.
وی با بیان اینکه در شهرستان سرخه  365 خانوار تحت‌پوشش وجود دارد گفت: از این تعداد 257 خانوار مستمری‌بگیر کمیته امداد هستند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان با اشاره به اجرای طرح‌های ایتام و محسنین  افزود: در سطح شهرستان سرخه 30 یتیم وجود دارد که تمامی این ایتام توسط 90 حامی تحت سرپرستی قرار دارند.
سرپرست فرمانداری شهرستان سرخه نیز در این دیدار با اشاره به نقش بسیار کلیدی و مهم کمیته امدادامام خمینی(ره) در ریشه‌کن کردن فقر و محرومیت در جامعه گفت: امروزه باید به سمتی حرکت کنیم که با توانمند کردن خانواده‌های تحت‌پوشش، پشتوانه و سرمایه‌ای ماندگار برای آنان ایجاد کرده تا در نهایت باعث رضایتمندی محرمان جامعه شویم.
مویدی‌زاده، گفت: با بهره‌گیری از ظرفیت‌های سازمان فنی و حرفه‌ای و بحث اشتغال خانگی می‌توان سالانه تعداد زیادی از مددجویان و خانواده‌های تحت پوشش را با آموزش‌های لازم توانمند و علاوه بر وارد کردن آنان به بازار کار و اشتغال از تعداد مددجویان و محرومان جامعه نیز کاست.
انتهای پیام/ر


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.