با حمایت بنیاد علوی واحد‌های تولیدی در۲۲ روستای شهرستان چالدران راه اندازی شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ در سال جاری با حمایت بنیاد علوی در ۲۲ روستای شهرستان چالدران واحد‌های بسته بندی و تولید گیاهان دارویی و عرقیجات راه اندازی شده است.

بروکی کارشناس طرح توان افزایی جوامع محلی بنیاد علوی گفت:بانوان روستایی با حمایت مالی و نظارتی این بنیاد و با استفاده از ظرفیت‌های منطقه‌ای قدم به عرصه جمع آوری و تولید گیاهان دارویی گذاشته اند تا نقش موثری در اقتصاد منطقه داشته باشند.

وی ادامه داد: بنیاد علوی با هدف ایجاد اشتغال، جمع آوری عرصه گیاهان دارویی را در سطح بازار‌های داخلی شروع کرده است.

بروکی بیان کرد: در حال حاضر در فاز اول طرح در ۲۲ روستای شهرستان چالدران کار‌های جمع آوری و بسته بندی شروع شده و در مراحل بعدی در تمامی روستا‌های بالای ۲۰ خانوار این طرح اجرا خواهد شد.

مریخی تسهیل گر بنیاد علوی و ناظر واحد‌های عرضه گیاهان دارویی بیان کرد: توانستیم در روستا‌های مورد هدف افراد علاقمند به تولید گیاهات دارویی را شناسایی کنیم.

وی ادامه داد: بعد از شناسایی با تشکیل گروه‌های شغلی که عمدتا بانوان روستایی هستند اقدام به جمع آوری، تولید و عرضه گیاهان دارویی می‌کنیم.

مریخی افزود:محصولات تولیدی این بانوان روستایی بعداز بسته بندی توسط تسهیل گران بنیاد علوی در جهت فروش به بازار مصرف عرضه می‌شود.

وی افزود: با راه اندازی این واحد‌های تولیدی زمینه اشتغال ۸۰ نفر از بانوان روستایی این شهرستان فراهم شده است.

انتهای پیام/ی

 

اشتغال ۸۰ نفر از بانوان روستایی

برچسب ها: اشتغال ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.