مسئولان و هنرمندان زادروز حکیم ابوعلی سینا را که روز پزشک نامگذاری شده است، به جامعه پزشکی تبریک گفتند.

به گزارش خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در تقویم کشورمان یکم شهریورماه، زادروز حکیم ابوعلی سینا به پاس خدمات ارزنده وی به جامعه پزشکی با عنوان روز پزشک نامگذاری شده است.

پزشکان جزء عناصر مهم یک جامعه به شمار می‌روند و کمبود متخصص در این حوزه در هر کشوری، آن جامعه را با مشکلات فراوانی مواجه می‌کند.

مسئولان و برخی هنرمندان با انتشار پیام های روز پزشک را تبریک گفتند، در ادامه تعدادی از پیام ها به مناسبت روز پزشک را مشاهده می‌کنید.


بیشتر بخوانید: تبریک اینستاگرامی هنرمندان به مناسبت "روز پزشک"


پیام معاون بهداشت به مناسبت روز پزشک

تلاش آنانی که شوق امید را در کالبد جسم و روح بیماران می دمند، گرامی می داریم

علیرضا رییسی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی در پیامی فرا رسیدن اول شهریور و روز پزشک پیامی را تبریک گفت. Image result for ‫علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت‬‎
متن این پیام به این شرح است:

در پیشینیه و سابقه تاریخ و فرهنگ عمومی کشورمان، طبابت از جایگاه رفیع و طبیب از قداست خاصی برخوردار بوده است.

 در سالروز ولادت حکیم فرزانه و والامقام ابوعلی سینا و روز پزشک، ضمن یادآوری تلاش خستگی ناپذیر پزشکان این سرزمین، نام زنان و مردانی که در گسترش اخلاق، حکمت و انسانیت کوشیده اند را گرامی می داریم؛ آنانی که با تلاش، علم و دانش خویش درد و رنج را از جسم و روان بیماران زدوده و شوق امید را در کالبد جسم و روح آنها می دمند.

 حقیقتا فضای جامعه پزشکی کشور معطر به وجود زنان و مردانی است که افتخار خدمت به مردم در اقصی نقاط میهن عزیزمان را با هیچ موقعیتی برابری نداده اند.

روز پزشک فرصت مغتنمی است تا از همه همکاران خدوم و دلسوز جامعه پزشکی، بویژه پزشکان سخت کوش و خستگی ناپذیر شاغل در شبکه بهداشت و درمان که در دوردست ترین مراکز جامع و پایگاه های سلامت کشور مشغول ارائه خدمت به آحاد ملت هستند یاد کنیم  و سلامت و بهروزی را از درگاه خداوند متعال برای این عزیزان خواستار شویم.

دست های شفابخش تان همیشه پر توان و دریای دانش، معرفت و فضلیت شما همواره بیکران باد.


بیشتر بخوانید: گفتگوی جذاب و خواندنی با یک پیشکسوت پزشکی


پیام تبریک مدیر عامل سازمان بیمه سلامت بمناسبت روز پزشک

تلاش های بی شائبه و رنج های شیرین پزشکان بر کسی پنهان نیست

 مدیر عامل سازمان بیمه سلامت به مناسبت روز پزشک در پیامی زادروز حکیم بوعلی سینا و روز پزشک را به سپید پوشان مهرورز کشور تبریک گفت. Image result for ‫موهبتی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت‬‎

 به گزارش وبدا، در پیام مهندس طاهر موهبتی آمده است:

فرهنگ اسلامی ما حكمت را گمشده مؤمن می دانند و در تاریخ درخشان تمدن ایرانی- اسلامی نیز برای  طب و طبابت، شان و جایگاه رفیع برمی شمارند که با حکمت مترادفش می دانند لذا  ثمره این فرهنگ و باور، پرورش بزرگ مردانی چون حکیم شهیر و طبیب نامدار ایرانی، شیخ الرئیس ابوعلی سینا است؛ دانشمندی که حکمت را با علم و طب را با فلسفه  و اخلاق در آمیخت و نام بلند ایران اسلامی را بر اریکه دانش جهان رقم زد تا زاد روزش نمادی باشد برای پاسداشت مقام شامخ جامعه پزشکی.

بی‌تردید کوشش ‌های بی‌شائبه، رنج های شیرین و خالصانه سپیدپوشان مهرورز کشور برکسی پنهان نیست و شایسته تکریم و پاسداشت است از این رو فرا رسیدن یکم شهریور ماه، زاد روز حکیم بوعلی سینای بزرگ و روز پزشک را به تمامی پزشکان تلاشگر نظام سلامت، بویژه همکاران خود در سازمان بیمه سلامت کشور تبریک می گویم  و امید آن دارم که این جامعه سپید، در پناه آموزه های الهی، نماد اخلاق، علم وتواضع باشد و قداست معنوی حرفه شریف پزشکی در کاهش رنج دردمندان و خدمت رسانی بی‌منت و مشفقانه همه بیماران به ویژه محرومان جامعه تبلور و تداوم ‌‌یابد.

پیام  سردار منتظر المهدی به مناسبت روز پزشک

سلامت در قاب نجابت

 سردار منتظر المهدی معاون  اجتماعی سابق ناجا که دارای مدرک دکترای پزشکی و دکترای تخصصی روانشناسی سلامت از دانشگاه علوم پزشکی ایران است، در پیامی روز پزشک را تبریک گفت.

Related image

متن پیام به شرح زیر است؛

بی شک آنچه این روزها می توان از آن یاد کرد،مقبولیت،مرجعیت و منزلت و از جمله محبوبیت اطباء در کشور ما است و آن به سبب پایگاه اجتماعی پزشکان در بین آحاد مردم بوده که خود نیز برگرفته از خدمات بی شائبه و بی منت آنان به اقشار مختلف جامعه،فارغ از طبقه اجتماعی و نژاد و قومیت و جنسیت است و به عبارت دیگر پزشکان خدمات خود را به همه انسان ها به صرف انسان بودن،به یکسان ارائه می دهند.

کمتر کسی از افراد جامعه است که بداند در شرایط اضطراری،پزشکان محترم،آرامش و آسایش خود را فرو میگذارند و مشتاقانه به یاری افراد نیازمند می شتابند و تمام توان و تخصص و مهارت خویش را به کار می بندند تا سلامت را،خواه جسمی یا روانی به مصدومان و بیماران و آسیب دیدگان باز گردانندو لبخند رضایت و آرامشی را بر لبان بستگان آنان بنشانند.

اینان همانانی هستند که در روزگاران غریب و پر تلاطم،در غربت و اندر دل آتش،در هشت سال دفاع مقدس هزاران رزمنده را بی هیچ چشمداشتی مداوا نمودند و توانی دوباره بخشیدند.

امروز پزشکان سرزمین ایران سرافرازمان در قاب نگاه مردم از جمله نجیب ترین انسان ها هستند و همگان از حیث منزلت و شان اجتماعی،اطباء را ارج می نهند و قدر می دانند و به صدر می نشانند.

اما شماری از آنان را بیش از بقیه می ستایند و به برخی از آنان بیش از سایرین اعتماد می ورزند و اطمینان دارند،این گروه آن دسته از پزشکان هستند که اولا احترام متقابلی برای بیماران قائل اند و این احترام را در کلام و رفتار نمایان می سازند و ثانیا خوش خلق هستند و شواهد نشان میدهد بین خوش خلقی پزشک و سرعت بهبود بیماران همبستگی معنادار و مستقیمی وجود دارد،آری،پزشکان خوش خلق ،روحیه بیماران را افزایش می دهند و بذر امید و خوش بینی در روان آنها کشت می نمایند.

ثالثا به شعور مراجعان و بیماران خود احترام می گذارند و علائم وقوع بیماری و فرایند درمان را برای آنان تشریح میکنند و رابعا خود را پاسخگو می دانند ،پاسخگویی ریشه در تعهد شغلی ،مسئولیت پذیری و اخلاق حرفه ای پزشکان دارد و لاجرم پزشکان برخوردار از این ویژگی ها جایگاه ممتازی در اذهان شهروندان پیدا می کنند.

همه ما بر این واقعیت اذعان داریم که در جامعه ما امید به زندگی در مقایسه با دهه های پیش به صورت معناداری افزایش یافته است و نرخ مرگ و میر کودکان بگونه مسرت آمیزی کاهش یافته است و سطح سلامت عمومی به صورت تحسین برانگیزی ارتقاء پیدا کرده و دانش بهداشتی مردم افزایش یافته است و کلا تمامی شاخص های سلامت بهداشت جسمی و روانی بهبود پیدا کرده اند و این همه مدیون الطاف الهی و پزشکان توانمند و متعهدی هستیم که در چند دهه اخیر خوش درخشیدند و موقعیت ما را در سطح جهان ارتقاءبخشیدند و امروز تراز سلامت و بهداشت جامعه ما حتی از کشورهای توسعه یافته جهان پیشی گرفته است.

این مهم حاصل سال ها تلاش پزشکان توانمند و سایر افراد درگیر قلمرو بهداشت و درمان است که بی وقفه ،دقت خویش را صرف خدمت به مردمان عزیزمان نموده اند و با اهتمام ویژه خود توانسته اند از استاندارد های جهانی پیشی بگیرند ،اینجانب به نمایندگی از سازمان بزرگ نیروی انتظامی ضمن تبریک روز پزشک قدردان همه پزشکان کشورمان و هم چنین پزشکان همکار و همراه پلیس هستم و روزگارانی خوب و پر نور را برای آنان آرزومندم.

پیام تبریک معاون پرستاری وزارت بهداشت به مناسبت روز پزشک 

بی ترديد اعتماد، بزرگترين سرمايه اجتماعی جامعه پزشكی است.

مریم حضرتی معاون پرستاری وزارت بهداشت در پيامی فرا رسيدن اول شهريور، روز پزشک را به جامعه پزشکی تبريک گفت.

Image result for ‫مریم حضرتی معاون پرستاری وزارت بهداشت yjc‬‎
متن این پیام به شرح زير است؛

يكم شهريور ماه سالروز ميلاد دانشمند بزرگ و طبيب نامدار ايرانی، ابوعلی سينا، بهانه ای است كه از زحمات قشر فرهيخته جامعه پزشكی قدردانی بعمل آيد.
بی شک روز پزشک، روز بزرگداشت علم مبتنی بر ايمان و معرفت و روز تكريم فرزندان فرهيخته ملتی است كه اراده كرده تا با اقتدا به پيشكسوتان نامدار خود، همچون گذشته خويش، افتخار آفرينی كنند.

بی ترديد اعتماد، بزرگترين سرمايه اجتماعی جامعه پزشكی است، از اين رو تلاشگران حوزه سلامت بايد با اهتمامی افزون، نگران و نگهبان گوهر اعتماد مردم باشند.

در اين مقطع حساس، يكپارچگی و وحدت تمامی دست اندركاران حوزه سلامت برای تحقق سلامت فراگير و پايداری و استمرار آن در جامعه بيش از پيش ضروری به نظر می رسد.

اينجانب روز پزشک را به آحاد همكارانم در حوزه سلامت تبريک عرض می نمايم و به اساتيدی كه درس اخلاق و ادب را را در مقام عمل می آموزند، درود می فرستم.

تقدیر فرزند مرحوم سید ضیاء الدین دُری از خدمات پزشکان و وزارت بهداشت

 دست تمامی کادر درمانی که در شیراز برای پدرم زحمت کشیدند را می بوسیم.

نوید دُری فرزند مرحوم سید ضیاء الدین دُری؛ کارگردان فقید سینما و تلویزیون از خدمات پزشکان در روز پزشک قدردانی کرد.

Image result for ‫سید ضیاء الدین دُری‬‎

 

کادر پزشکی و پرستاری بیمارستانی که پدرم در آن بستری بود، تمام سعی و تلاش خود را کردند و یکی از وزرای بهداشت سابق(دکتر لنکرانی) بر بالین پدرم حضور داشت و یکی از مفاخر جراحی کشور یعنی دکتر نیک اقبالیان ایشان را عمل کردند.

وی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز و وزارت بهداشت زحمات زیادی برای ما انجام دادند که باید از مسئولان این دانشگاه و وزارت بهداشت، تشکر کنم.

 انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار