مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: سالانه بیش از ۳ میلیون مسافر از پایانه‌های مرزی استان تردد می کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ارسلان شکری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت:سالانه در آذربایجان غربی بیش از ۷ میلیون مسافر درون و برون استانی تردد دارند و ۳ میلیون مسافر نیز  از پایانه‌های مرزی استان تردد داشته اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی با اشاره به اینکه از ۲۳ پایانه مرزی فعال در کشور، ۵ پایانه در این استان وجود دارد افزود:آذربایجان غربی در این زمینه جزو استان‌های استراتژیک به شمار می‌روند و نقش بسزایی در توسعه حمل و نقل کشور دارد.

وی ادامه داد:فاز اول پایانه مرزی رازی در هفته دولت افتتاح خواهد شد و فاز دوم آن نیز در مراحل انتخاب پیمانکار بوده و سالن مسافری پایانه مرزی سرو نیز در دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید.

شکری با اشاره به شعار "مرز برای تردد است نه توقف"افزود:برای توسعه و ساماندهی پایانه‌های مرزی استان نزدیک به ۷۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی  به بیشترین کالای جابه‌جا شده در استان سیمان عنوان کرد و افزود:سالانه ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیون تن انواع کالا توسط ۱۶۹ شرکت حمل و نقل کالا، ۱۱۸ شرکت مسافری، ۳۴ شرکت بین‌المللی با ۲۵ هزار ناوگان و ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر راننده حرفه‌ای جابه‌جا می‌شود.

 

انتهای پیام/م

نشست خبری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.