پس از آزادسازی حومه غربی درعا از اشغال گروه‌های تروریستی، زندگی عادی به شهرک‌های زیزون و خراب الشحم واقع در این استان بازگشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، با حضور نیرو‌های ارتش سوریه به شهرک‌های زیزون و خراب الشجم در حومه غربی استان درعا، امنیت به این مناطق بازگشته و زندگی عادی در جریان است.

رامی الشاعر خبرنگار الاخباریه سوریه در گزارشی از جشن‌های عید سعید قربان در این مناطق گفت: پس از اینکه مذاکرات آشتی در شهرک‌های زیزون و خراب الشحم به اجرا درآمد و نیرو‌های ارتش سوریه وارد این مناطق شدند زندگی طبیعی و عادی در آن آغاز شده است.  

او افزود: مرز‌های اداری اردن پیش روی ماست و به سمت غرب نیز یگان‌های ارتش سوریه مستقر هستند و پایگاه‌های خود را در مرز‌های اداری سوریه و اردن مستقر کرده اند، بنابراین در سایه اقدامات نیرو‌های ارتش سوریه امروز این شهرک‌ها زندگی عادی و طبیعی خود را آغاز کرده اند. امروز اهالی این شهرک‌ها مراسم عید سعید قربان و جشن و شادی‌ها را به خوبی برگزار می‌کنند. این در حالی است که مردم پنج سال بود شادی نداشتند.

یکی از ساکنان این منطقه به خبرنگار گفت: «خدا را شکر می‌کنیم شما با چشم خود مشاهده کردید که کودکان در آرامش و شادی هستند و مردم در ایام عید قربان خوشحال هستند».

یکی دیگر از ساکنان گفت: «فرق زیادی بین عید امسال و عید‌های سال‌های گذشته در این شهرک‌ها وجود دارد. هم اکنون شادی‌های کودکان و خوشحالی بزرگسالان ناشی از امنیتی است که در این منطقه برقرار است».

یکی دیگر از ساکنان شهرک زیزون نیز گفت: «عید شما مبارک باشد. ان شاء الله ارتش سوریه که امنیت را برای این منطقه به ارمغان آورد همیشه برقرار باشد».

دختر بچه سوری نیز گفت: «عید شما مبارک. ان شاء الله هر ساله شما به خیر و سلامتی باشید. ما ارتش سوریه را زیاد دوست داریم، زیرا به منطقه ما وارد شد و امنیت در منطقه ما ایجاد شد».

خبرنگار الاخباریه سوریه ادامه داد: هم اکنون از شهرک زیزون به شهرک خراب الشحم در ریف غربی درعا منتقل شدیم. در این شهرک نیز با ورود نیرو‌های ارتش سوریه و برقراری مذاکرات آشتی زندگی عادی به آن بازگشته است.  

یک شهروند زن گفت: «خدا را شکر که به فضل خداوند سبحان شرایط در حال بهبودی است».

یکی دیگر از زنان این منطقه نیز گفت: «ما در عید قربان خدا را شکر می‌کنیم که در آسودگی کامل گوسفند قربانی می‌کنیم و غذا می‌پزیم».

خبرنگار الاخباریه افزود: هم اکنون به یکی از میهمانسرا‌های شهرک خراب الشحم منتقل شدیم و آداب و رسوم عید قربان همانند گذشته به این شهرک بازگشته است. در این منطقه که به حوران موسوم است در عید قربان، بزرگ و کوچک دور هم جمع می‌شوند و به یکدیگر تبریک می‌گویند.

یکی از شهروندان سوری منطقه حوران نیز گفت: «همه خوشحال و مسرورند که به دامان میهن خود بازگشته اند. ما الحمد الله دستانمان در دست ارتش سوریه است و امنیت و ثبات در این مناطق بازگشته است».

یکی دیگر از شهروندان سوری نیز گفت: «ما از نیرو‌های ارتش سوریه تشکر و قدردانی می‌کنیم که شرایط را برای ما طوری فراهم کرد که بتوانیم دور هم جمع شویم و عید قربان را به یکدیگر تبریک بگوییم».  

خبرنگار گفت: بنابراین همانطور که مشاهده کردیم زندگی عادی در این مناطق در جریان است و آداب و رسوم به تدریج در این مناطق باز می‌گردد که این‌ها همه به برکت پیروزی‌های نیرو‌های ارتش سوریه در استان درعاست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار