جوانان هنرمند یرموک در سوریه بوم‌های نقاشی را در میان ویرانه‌ها به پا کرده‌اند و نوید یک زندگی جدید را می‌دهند.

هنرمندان یرموک در میان ویرانه‌ها قلم به دست گرفته اندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فرانس ۲۴، «عبدالله الحریث» ۲۱ ساله کمی آنطرف‌تر از خانه ویران شده‌اش در اردوگاه یرموک در سوریه که برای پناهجویان فلسطینی ساخته شده بود، بومی را قرار داده و نقاشی می‌کشد. او یکی از دوازده هنرمندی است که هفته گذشته سه پایه‌هایشان را در میان ویرانه‌های اردوگاه که پس از هفت سال جنگ حالا متروک شده است، برپا کرد. این هنرمندان قصد دارند رنج را ترجمه کنند و هنر بیافرینند.

الحریث که در زمان مقابله دولت سوریه با گروه تروریستی داعش، یرموک را ترک کرده بود حالا با شکست این گروه به این شهر بازگشته و می‌گوید: «ما زندگی را به این مکان تاریک برمی گردانیم. وقتی برگشتم بغض گلویم را گرفته بود و نمی‌توانستم چیزی بکشم».

الحریث پسری را کشیده که از زمین بیرون می‌آید و سیب سرخی را در دست دارد. او می‌گوید این نقاشی نماد یک زندگی جدید است.

به گزارش سازمان ملل، یرموک پیش از جنگ ۱۶۰ هزار نفر جمعیت داشت. یرموک در ابتدا به عنوان اردوگاهی برای پناهندگان فلسطینی آماده شد و اندکی پس از آن به منطقه‌ای شلوغ و پرجمعیت تبدیل شد، اما امروز متروک شده است. حدود ۱۴۰ هزار نفر پس از اینکه درگیری‌های دولت و معارضان آغاز شد از این شهر خارج شدند و کسانی که باقی ماندند با کمبود شدید مواد غذایی مواجه شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار