ارتش سوریه اعلام کرد یک تپه مهم راهبردی را در نزدیکی تل الجابیه در جنوب غربی درعا به تصرف خود درآورده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ارتش سوریه اعلام کرد یک تپه مهم راهبردی را نزدیکی تل الجابیه در جنوب غربی درعا به تصرف خود در آورد و بدین ترتیب، در تلاش هایش برای بازپس گیری آخرین پایگاه گروه‌های مسلح در حاشیه رود یرموک توانست به موفقیت برسد.

ارتش سوریه در پی تصرف دشوارترین و مستحکم‌ترین مکان‌ها در تپه راهبردی الجابیه در بحبوحه گرم شدن بیش از پیش هوا، همچنان به گسترش مناطق تحت کنترلش در جنوب درعا ادامه می‌دهد.

این اقدام سبب شده است ارتش سوریه رو در روی شبه نظامیان مسلح جیش خالد ولید وابسته به تروریست‌های داعش مستقر در منطقه رود یرموک قرار بگیرد.  

یک ژنرال ارتش سوریه در سخنانی گفت: "منطقه پیش روی ما منطقه‌ای حساس است. ما اکنون در حال آمادگی برای حمله به منطقه الدواش هستیم. "

به گفته یکی از فرماندهان نیروی زمینی ارتش سوریه، ارتش با تصرف این تپه مسیر تهیه و تدارک مرتبط به همه گرو‌های مسلح را در جنوب غربی سوریه به ویژه آن‌هایی که در حاشیه رود یرموک قرار دارند، قطع کرد.

این فرمانده گفت: "الجابیه در شمال غربی شهر درعا واقع شده است، این تپه از اهمیت راهبردی فراوانی برخوردار است. در مواجهه با گروه‌های تروریستی، یک تهاجم قرار است سازمان دهی شود. جنگیدن با آن‌ها تاکنون ادامه یافته است و ارتش در تماس مستقیم با آن‌ها قرار دارد و این تپه مشرف به همه مسیر‌های تهیه و تدارک برای این گروه‌های تروریستی است. "

یکی دیگر از اولویت‌ها در زمینه تسریع عملیات ارتش سوریه، فرایند مصالحه است که شامل بیشتر گروه‌های مخالف می‌شود.

این فرمانده افزود: "البته مصالحه ملی همانند خون برای شهروندان سوری اهمیت دارد، زیرا ما همه شهروندان این کشور هستیم و همچون برادر در این کشور زندگی کرده ایم. "

شبکه تلویزیونی المیادین نیز گزارش داد: پرچم سوریه نزدیک گذرگاه القنیطره در منطقه جولان برافراشته شد.

همچنین نیرو‌های ارتش سوریه، پرچم این کشور را در روستای الحمیدیه در حومه القنیطره که از چنگال تروریست‌ها آزاد شده، برافراشتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار