مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان گفت: میزان طلاق ها در سال ۹۶ نسبت به سال گذشته آن دو درصد کاهش داشته است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسین غفرانی  مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان با اشاره به آمار ازدواج در سال۹۶ اظهار داشت: ۳۲ هزار و ۱۴۵ مورد ازدواج در سال ۹۶ در استان اصفهان داشتیم که نسبت به سال گذشته آن ۱۵ درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: در این ازدواج ها، سن ازدواج بین خانم ها از ۲۰ تا ۲۴ سالگی و برای آقایان از سن ۲۵ تا ۲۹ سالگی بوده است.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان با اشاره به میزان ازدواج ها در سه ماهه اول سال ۹۷ گفت: در این سه ماهه نیز هفت هزار و ۱۲۵ مورد ازدواج در اصفهان داشتیم که میانگین سنی افراد در بین آقایان ۳۰ سال و در بین خانم ها ۲۶ سال است.

وی با بیان کاهش ازدواج در سال های اخیر بیان داشت: از آنجایی که دختران و پسران دهه ۶۰ از سن ازدواجشان گذشته خیلی تعداد کمی از آنها ازدواج می کنند، ازدواج بین دهه ۷۰ و ۸۰ رواج پیدا کرده که تعداد جوانان در این دهه نسبت به دهه های دیگر کمتر است و این عامل، آمار ازدواج را کاهش داده است.

غفرانی ادامه داد: میزان طلاق ها در سال ۹۶ هم نسبت به سال گذشته آن دو درصد کاهش داشته و آمار دقیق از میزان طلاق های سه ماهه سال ۹۷ در دسترس نداریم.

وی افزود: طبق آمار ۱۶ درصد از طلاق ها در دو سال اول زندگی، ۲۲ درصد پنج سال اول زندگی و ۵۵ درصد طلاق ها در ۱۰ سال اول زندگی اتفاق می افتد.

 

انتهای پیام/م

وضعیت ازدواج وطلاق در اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.