مدیرعامل مرکز گسترش سینمای تجربی و مستند، آینده مستندسازی تبریز را درخشان ارزیابی کرد و گفت: تبریز همواره در تمامی عرصه‌ها اولین بوده است و من به آینده مستندسازی در این شهر امیدوارم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ به نقل از روابط عمومی جشنواره مستند آذربایجان، محمدمهدی طباطبایی نژاد، ضمن اظهار مطالب فوق گفت: معتقدم که راه اندازی تشکل خانه مستند پیش از برگزاری جشنواره مقدمه حرفه‌ای و خوبی برای ایجاد زمینه تولید آثار مستند بود.

وی افزود: تبریز به لحاظ تمدنی، فرهنگی و اجتماعی یکی از مهم‌ترین مناطق است و در طول تاریخ همواره تأثیر گذار بوده است، بنابراین ثبت و ضبط این پیشینه و به تصویر کشیدن داشته‌های کنونی یک ضرورت است.

طباطبایی نژاد تأکید کرد: نمایش این موضوعات در قالب مستند باعث افزایش آگاهی عمومی، ارتقای فرهنگ عمومی جامعه و شناخت بیشتر مردم ایران و جهان از این شهر مهم و تاریخی می‌شود.

وی همچنین گفت:جشنواره‌ها ویترین آثار سینمایی هستند و اگر محلی برای عرضه و رقابت نداشته باشند، انگیزه‌ای نیز برای افزایش کمی و کیفی آثار نیز نخواهد بود.

مدیرعامل مرکز گسترش سینمای تجربی و مستند همچنین خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود نگاه مدیران استانی و مجموعه مدیران عرصه فرهنگ و هنر تبریز معطوف به حمایت از تولید فیلم مستند باشد و برای تولید ارتقای کیفیت آثار اهمیت قائل باشند.

محمد مهدی طباطبایی نژاد در پایان ضمن تشکر از برگزارکنندگان جشنواره گفت: امیدوارم برگزاری جشنواره مستند آذربایجان در سال‌های آینده نیز تداوم پیدا کند و با ایجاد فضایی برای رقابت سنجیده و محک آثار، آیینه‌ای برای موفقیت‌های روزافزون، شکوه تاریخی و روایت آینده باشد. 

 

انتهای پیام/ش

جشنواره‌ها ویترین آثار سینمایی هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار